TIMIOS STAVROS -PSILORITIS - CRETA

September 27, 2021
September 2021

near Platánia, Crete (Greece)

Ascensió al cim més alt de Creta, el Timios Stavros (Santa Creu), de 2456 metres, també nomenat Ida o Psiloritis, és l'itinerari més curt per assolir el cim, atès que s'inicia a 1500 metres, amb la qual cosa el desnivell no arriba als mil metres.

Per arribar a l'inici de l'excursió cal prendre a Livadia, un poble a l'oest d'Anogia, una pista asfaltada que ens deixa al refugi Lakos Migeron, des d'on un camí, amb força trams empedrats i sense cap dificultat ens portarà al cim.

Des d'aquest indret podem veure el mar de Libia i el mar de Creta, o sigui la costa sur i la costa nord de l'illa.

PictographMountain hut Altitude 0 ft

REFUGI LAKOS MIGERON

És un refugi lliure molt deixat i envoltat de brutícia: aconsellable no pernoctar-hi i gairebé diria no entrar-hi. S'hi arriba per una pista asfaltada que s'inicia a Livadia.

COLL

Des d'aquest indret ja es poden contemplar els dos mars que envolten Creta: el mar de Libia, al sur, i el mar de Creta, al nord

PictographSummit Altitude 0 ft

CIM TIMIOS STAVROS

El cim gaudeix d'unes bones vistes en tots els sentits on dirigim la mirada. A dalt mateix hi ha una esglesiola i un refugi. Una campana a l'aire lliure permet anunciar la nostra arribada al cim més alt de Creta.