صعود به قله خونکهار [از روستای دروان]

Photo ofصعود به قله خونکهار [از روستای دروان] Photo ofصعود به قله خونکهار [از روستای دروان] Photo ofصعود به قله خونکهار [از روستای دروان]

December 2, 2022
December 2022

near Darvān, Alborz Province (Iran)

"گروه کوهنوردی راهیان البرز"
(سرپرست :استاد لطیف عاشوری)

ارتفاع قله خونکهار: 3350 متر

موقعیت جغرافیایی: استان البرز، کرج، جاده آتشگاه، روستای دروان (Dorvan)
ارتفاع روستای دروان: 2130 متر
مسافت پیموده شده تا قله: 6.5 کیلومتر
مسافت کل (رفت و برگشت): 14.5 کیلومتر
مدت زمان صعود: 6ساعت (با گام نسبتا کند)
کل زمان برنامه:12ساعت (6صبح تا 6عصر)

شرح برنامه:
ساعت 6صبح از آتشگاه به سمت روستای دروان – مبدا صعود- حرکت کرده وساعت 7 به ابتدای روستا رسیدیم.در ابتدای این روستا نگهبانی وجود دارد وبرای ورود به روستا از قبل می بایست هماهنگی صورت گیرد وگرنه اجازه ورود داده نمی شود.پس از پارک ماشینها وآماده کردن کوله ها ساعت 7:30 صعود از کنار رودخانه دروان آغاز گردید.رو به شمال از سمت چپ( غرب) رودخانه با گامهای آهسته حرکت کردیم بعد از اندکی به یک دو راهی رسیدیم که تابلویی با عنوان شهید گودرزی بر سرآن نصب شده بود به سمت راست رفته و با رسیدن به اولین دره در سمت راست به طرف دیگر رودخانه رفته وسوار بر یالی شدیم که به خط الراس قله خون کهارمنتهی می شود.این یال شیب تندی داشت .در نهایت ساعت 12:30 بر بالای این یال رسیدیم وبا ادامه مسیرساعت 13:30 بر فراز قله خون کهار بودیم.استراحتی کوتاه کرده وعکس دسته جمعی گرفتیم و اقدام به فرود کردیم ودر نهایت ساعت 15:30 به کف دره رسیدیم.برای نهار یک ساعتی در کنار درختان بید نشستیم.ساعت 16:30 به سمت روستا حرکت کردیم.در نهایت بعد از گذشتن از باغات روستا ساعت 18:00 با رسیدن به کنار ماشینهایمان برنامه پایان رسید.

موقعیت جغرافیایی قله:
در غرب قله های ناز و کهار در شرق قله منار در شمال نیز هفت خان و کلاشویا و کرچان قرار دارد.