The Western Front Way (Via Sacra) Diksmuide (stad) naar Ieper Menenpoort

Photo ofThe Western Front Way (Via Sacra) Diksmuide (stad) naar Ieper Menenpoort Photo ofThe Western Front Way (Via Sacra) Diksmuide (stad) naar Ieper Menenpoort Photo ofThe Western Front Way (Via Sacra) Diksmuide (stad) naar Ieper Menenpoort

April 26, 2021
April 2021

near Diksmuide, Flanders (Belgique)

Dit is het vervolg van de Western Front Way (Via Sacra).
Deze track volgt het traject door het centrum van Diksmuide om vervolgens terug langs de oevers van 'De IJzer' en 'St. Jacobs-Kapelle' via 'Knokkebrug' langs de 'Ieperleedijkstraat' tot 'Drie Grachten' te gaan. Bij 'Drie Grachten' wandelt men verder op de andere oever van het 'Ieperleekanaal' richting 'Steenstraat' en zo verder tot aan het 'Sas van Boezinge'. Hier steken we het sas over om aan de andere kant doorheen een klein bosje aan de overzijde van het kanaal tot aan 'Boezingebrug' te wandelen. We steken deze brug heel even over om 200m verder via een klein brugje terug het kanaaltje over te steken, hier laten we dit kanaal nu voor goed achter ons. Via het 'Ledwidgepad wandelen we naar het gehucht 'Pilkem' en 'Carrefour des Roses'. Verder komen we ook nog langs de begraafplaatsen 'Colne Valley', 'Caesar's Nose' en als laatste 'New Irish Farm Cemetry' om zo Ieper binnen te wandelen tot aan de 'Menenpoort'. (Deze track loopt tot aan het station van Ieper).

PS: Op het moment dat ik deze tocht ondernam waren er op verschillende plaatsen (3) openbare werken aan de gang. Omdat ik daar voorbij kwam op een zaterdag kon ik als voetganger gemakkelijk doorgaan. Fietsers hadden minder geluk. Indien men deze tocht op een weekdag wil maken kan men best eens de situatie op voorhand onderzoeken.