تفتان

January 15, 2024
January 2024

near Vellān, Sistan and Baluchestan (Iran)

صعود به قله تفتان ( اردوگاه دره گل - روستای جم چین )
مسیر ؛ زاهدان به سمت خاش ۲۵ کیلومتری خاش تابلوی تفتان که جهت چپ جاده را با نشانگر نشان می‌دهد میبینید سر جاده هم ( سمت چپ ) تابلوی روستای تمندان نصب شده حدود ۳۵ کیلومتر مسیر مستقیم را ادامه دهید تا آخر و بن بست خواهید رسید محل پارک خودرو اردوگاه و قرارگاه دره گل می باشد
مسیر صعود : از محل پارک خودرو که ترک مسیر هم زده شده حدود ۱ کیلومتر که به سمت چپ وارد دره میشوید ادامه دهید دوراهی خواهید رسید سمت راست وارد دره و تنگه گلو ( برای افراد با دانش کافی و دست به سنگ لازم ) میشوید و سمت راست بر روی یال فرعی سوار میشوید ( مسیر کم خطر و کم ریسک ) و به دشت دغال و در نهایت بعد ۳/۵ ساعت به پناهگاه صبح تفتان خواهید رسید
از پناهگاه تا قله ۳ ساعت و در صورت تمایل از قله تا قله نرکوه تفتان ۴۵ دقیقه زمان لازم است
نکات :
مسیر فاقد چشمه
آنتن ضعیف
در فصل زمستان بادهای زیاد و خطرناک
در صورت استفاده از پناهگاه قبلا هماهنگی با مسوول پناهگاه صورت پذیر امکان بسته بودن آن می باشد
ترک مسیر رفت و برگشت از دشت دغال ( کم خطر و کم ریسک مناسب همه ) می‌باشد

PictographMountain hut Altitude 10,650 ft

• Photo of M.R Ebadian
    M.R Ebadian Jan 15, 2024

سلام. احسنت عالی . نمونه هستید شما با ثبت ترک ها و مسیر های عالی . پایدار و برقرار باشید