Tettye - Misina - Büdös-kút - Tettye (kutyával)

September 9, 2018
September 2018

near Pécs, Baranya megye (Magyarország)

Mi is részt vettünk a PITE Mecsek kapu teljesítménytúráján. A rajthoz a Tettyéről gyalog mentünk, ezért a cikk-cakk az elején, ez plusz 3 km. A táv egyébként könnyen teljesíthető bármikor, jó szívvel minden évszakra.

Rögtön meredek kaptatóval indul a TV-toronyhoz, majd innen tovább a Tubesre. A Lapistól már ereszkedés a Büdös-kútig. Itt a forrás éppen ki volt apadva, de azért a kutyák nem hagyták ki a sáros patakmederben hempergőzést sem.

Visszafele a Donátus felett visz az út a Mandulásig, nekem az egyik kedvenc mecseki útvonalam ez, jól járható, nem túl megterhelő, s van ennek a résznek valami különös hangulata.

A kutyát javasolt többnyire pórázon, de legalábbis felügyelet tartani, több népszerű mecseki túravonalat is keresztezünk, ha végig megyünk rajta. Ellátmánnyal érdemes készülni, mert büfé, bolt talán csak az állatkertnél van.

Különösebb felkészülést nem igényel, az utak jól járhatóak, de főleg ereszkedésnél érdemes a bokára figyelni!