Teşvikiye - Erikli Şelalesi

October 10, 2021
October 2021

near Küllük, Yalova (Türkiye)

Sisli ve yağmurlu bir günde yürüdük. Aşağıda yazdığım zorluklara rağmen nefis manzaralarla karşılaştık ve inanılmaz keyif aldık. Bugüne kadar yürüdüğüm rotaların en güzeli, mutlaka yeniden yürüyeceğim.

Öncelikle bu rota bence bu mevsimde ve yağmurlu günlerde zor bir rota.

Bir yerde büyükçe bir ağaç devrilerek patikayı tamamen kapatmış, bunu haritada işaretledim. Üstünden ya da altından geçmek mümkün değil. Köklerin olduğu taraftan tırmanarak geçtik ancak orada da ağaçla birlikte devrilmiş ve gergin bir şekilde duran dikenli sarmaşıklar var. Bir yandan köklere doğru tırmanırken bir yandan da dikenli sarmaşıklardan kaçınmak gerekiyor.

Birkaç başka yerde daha devrilen ağaçlar ve yolu kapatacak şekilde uzayan dallar var ancak bu diğer blokların ya altından/üstünden geçilebiliyor ya da alternatif yan patikadan devam edilebiliyor, işaretlediğim nokta kadar zor değiller.

Patikada birçok yerde dikenli sarmaşıklar geçişi zorlaştırıyor. Makasla çıkılması rotayı kolaylaştırabilir.

Ormanlık alanın bitiminde kamp alanları ve cafeler var. Buralara araçlarıyla gelmiş kahvaltı yapan aileler görebilirsiniz. Ormandan çıkıp bir anda medeniyete düşmüşsünüz gibi oluyor :)

Biz yağmurlu bir günde yürüdüğümüz için ormandan çıkınca girilen şelaleye giden toprak yollar ve traktör geçen yollar çamur içindeydi, bu kısımlar kaygan ve yürümesi bir nebze zordu.

Kapalı ve kötü bir gün olmasına rağmen şelalede orayı ziyaret eden birçok insan vardı, güzel günlerde çok kalabalık olabilir.

Sonuç olarak gerçekten nefis bir rota. Biraz antrenmanlı iseniz hiç düşünmeden gitmenizi tavsiye ederim.

Yolda blok

Ağaç devrildiği için patika kapanmış