Teševo, Draganova staza

January 20, 2021
January 2021

near Kevilji, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Ishodište je Mačkovac u Kraljevoj Sutjesci, iz avlije Dragana Aždajića.
U Mačkovac se dolazi autom iz pravca Kaknja, na 1 km prije groblja u Kraljevoj Sutjesci. Staza nije markirana a silazak sa stijene Streževice je veoma strm i zahtjeva veliki oprez, kao i povratak, uskom stazom na velikom nagibu, prema koritu ispod sela Teševo.
Kružna tura: Sa ceste se ide uzbrdo, pored Draganove kuće, kroz hrastovu šumu pored potočića koji ljeti presuši. Izlazimo na proplanak pa idemo lijevo do korita za napajanje stoke i penjemo na ograđene livade. Opet se penjemo lijevo, prema hrastovoj šumi, gdje se nalazi nekropola stećaka a ispod je selo Kevilji. Nastavljamo iznad Kavilja i Mahale do borove šume gdje se nalaze sto i klupe za odmor. Vraćamo se na traktorsku cestu koja vodi dalje uzbrdo, pored rezervoara za vodu, na Orljaču gdje se nalazi još jedna nekropola stećaka. Odatle se pruža lijep pogled na zaseoke Ričice (Bjeloševići i Babići, zapadno i na sjeverozapadu Škomlići i Grmače). Nastavljamo se peti prema sjeveru, kroz devastirano selo Teševo pa prijeko na istok prema groblju sa kapelicom Svete Ane. Dalje je zarasla staza kroz borovu šumu, do betonskog korita sa vodom Prisade i onda blago naniže do strmog spuštanja na stijenu Streževica. Sa Streževice je lijep pogled na Hrid i Liješnicu kao i kanjon Trstionice ispod.
Vraćamo se na neku lovačku stazu koja se strmo spušta pored još jednog betoniranog korita sa vodom a onda oprezno, strmo naniže, zaobilazeći stijenu kanjona Urve sa lijeve strane dolazimo na stazu sa stijene Veljača prema Teševu a iznad Franjevačkog Samostana u Kraljevoj Sutjesci. Sreća pa je čitava strana obrasla hrastom što čini kretanje sigurnijim. Stazica vodi dalje, ispod stijena u kanjon potoka Urva koji nastaje topljenjem snijega i ide pored Samostana u Trstionicu. Blago se penjemo od Urve prema zapadu na proplanak kuda je išao stari put za zaseok Juriće pa se spuštamo na vodu pored puta iz Kr.Sutjeske na Teševo. Prelazimo put i nastavljamo stazom na jugozapad prema livadama Zečeva i južno pored dvije kolibe na proplanak iznad Draganove kuće.