Photo ofTERRAS DO BOLO. Alto do Covelo - A Rigueira - Tuxe - O Vao - presa do Bao - Buxán Photo ofTERRAS DO BOLO. Alto do Covelo - A Rigueira - Tuxe - O Vao - presa do Bao - Buxán Photo ofTERRAS DO BOLO. Alto do Covelo - A Rigueira - Tuxe - O Vao - presa do Bao - Buxán

March 25, 2024
March 2024

near Rigueira, Galicia (España)

ANDARINES DE ARCOS.
TERRAS DO BOLO.
Ruta por terras do Bolo con saída desde o Alto do Covelo (1.060 m) pasando por:
- A Rigueira (1.5 km)
- Regato Real Dos Muíños
- O Porto
- Mirador de Tuxe (6.1 km)
- Tuxe
- As Viñas
- Rego da Ponte
- Buxán (18.5 km)
- Alto dos lombos (1.063 m )
- Alto do Covelo

Partimos Diego Blanco Reboredo máis eu do alto do Covelo, por sendas entre poulas e prados de gando, inda con actividade. Pasamos por A Rigueira, aldea de Tuxe, con algunha casa singular. Logo un camiño, con moita auga, cruza un regato , o Real dos muíños , con apenas cauce, pero leva moita crecida. Saímos o camiño paralelo a carreteira OU 533, a altura da ponte a Celeiros, segue a esquerda a senda a Tuxe, muitos soutos de Castaños, faín unha paisaxe preciosa. Temos que subir un pequeno cortalumes, non moi coidado ata o mirador de Tuxe; fermosa vista. Tuxe, pobo mais grande de maior poboación, casas preparadas , moito emigrante que volve na época estival .
Un cruceiro de pedra nos despide do Pobo, toca baixar cara o Bibei, antes de chegar o Vao, camiños entre soutos de castiñeiros traballados ata o momento, nos poñen de novo no asfalto, é a OU- CV- 108, sabendo dunha senda que vai por baixo, non sen dificuldade chegamos a ela, outra opción, sería seguir a carretera a O Vao.
O Vao , pobo recoñecido pola presa , mais adiante tamén vemos o que era o poboado antigo. A presa é espectacular. Sacadas unhas fotos o Bibei, pequena parada a comer algo enerxético , de novo voltamos a ruta. Temos que acceder o camiño por riba, opción , atravesamos uns soutos de castaños, moi pendentes e saímos por riba da presa. Estamos na ruta, as vistas espetaculares do encoro do Bao nos van acompañar o longo deste tramo.
Logo chegados a unha bifurcación a dereita, o trazado continuaba a enlazar con camiño mais abaixo, pero está completamente pechado, temos que seguir a línea de alta tensión , como recurso para non voltar cara atrás. O resultado é positivo, pero con certa dificuldade, un km de zona complexa de campo a través.
A partir dese punto, camiñamos a Buxán , derradeiro pobo da Ruta, o de maior poboación, conta con moitas casas habitadas, algunha moi singular.
Desde eí, segue unha pista entre prados, sempre en subida. As vistas de toda Serra de Queixa son fermosas, estamos chegando o início da ruta no Alto do Covelo.

Dicir ca ruta foi feita manualmente, era a primeira vez que se facía, o resultado moi positivo.
A parte difícil da ruta, a altura do km 15, atopamos unha senda pechada, con vexetación abondosa o inicio, pero remataba pechada. A elección pode ser seguir a senda a Buxán ou continuar pola liña de alta Tensión , esa foi a nosa opción, pasamos sen dificuldade, por a parte de enriba e saímos o camiño previsto nese momento. Saúdos é boa ruta.