Tepecik Müflisdere Havuz/Şelale Kar Yürüyüşü

January 29, 2022
January 2022

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 29 Ocak 2022 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik kar yürüyüşü etkinliğimizin kaydıdır.

Kocaeli Başiskele ilçesine bağlı Tepecik Köyü'nde arabamızı caminin sokağına bırakarak faaliyetimize başladık. Köyün buz tutmuş iç yolları arabanın daha fazla ilerlemesine imkan vermedi.

İnönü-Erciova yaylaları yolunu takip ederek yükselmeye başladık. Köyü 500 metre kadar geride bıraktığımızda traktör izi de kaybolunca yaklaşık 50 cm derinliğinde karda bata çıka yolumuza devam ettik. Geçen hafta yağan kardan beri bu yolu ne yayalar ne de arabalar kullanmış.

Ömer arkadaşımızın el yapımı hediğini de deneme fırsatımız oldu. Daha geliştirilmesi gerektiğinde hem fikir olduk.

K2/Bayraktepe yoluyla kesişen sırt hattında sağdan yaylalar ve Kayaüstü istikametinde ilerlerken daha da derinleşen karda yürüyüşümüzün zorluk derecesi arttı.

Müsflisdere/Serindere sapağında yayla yolundan ayrıldık. İniş de ayrı bir zorluk yaşattı. Havuza ulaştığımızda görsel şölen yorgunluğumuzu bir nebze unutturdu.

Mücahit abimiz kulübümüzün klasikleşen geleneğini devam ettirerek buz gibi suda yüzdü. Yaktığımız ateşte ısınırken bir yandan da sucuk ekmek ziyafeti çektik.

Dönüş her zamanki gibi daha yorucu oldu. Motivasyonun azalması bunda en büyük etken. Yürüdüğümüz yolu dönüşte de kullanmamıza rağmen kar yürüyüşü ciddi efor sarf etmemize neden oldu.

Sabah 9 çeyrek gibi başladığımız etkinlik güneş batımından yarım saat sonra son buldu.

Şelale yol ayrımı soldan

• Photo of mcelikbilek
    mcelikbilek Jan 29, 2022

Zorlu bir yürüyüştü.Kar yürüyüşlerimizi daha kısa tutalım inşallah

• Photo of fthtl
    fthtl Jan 29, 2022

Havuz hedefimizi tutturmanin maliyeti...
    Kazasız belasız üstesinden geldik.
    Buz gibi suda yüzdün bu arada, tekrar tebrikler

• Photo of Omer MARANGOZ
    Omer MARANGOZ Jan 30, 2022

Mücahit abiye katılıyorum güzeldi ama benim kalçamın sakat olması sebebiyle çok acı çektim😉 kısa ama etkili yürüyüşlerin tekrarı ümidiyle☺️

• Photo of fthtl
    fthtl Jan 30, 2022

Evet kardeşim o kalçaya bu performans alkışı hak ediyor
    Eleştirileriniz dikkate alınacak

• Photo of hasan okutan
    hasan okutan Feb 4, 2023

içinde çok duyguyu barındıran zor ama sonradan gurur verici bir etkinlik olmuştu. Sinan'ı tabiriyle hayatımızın kaydığı gün😂 güzeldi ama be.