Tepecik Köyü - Kayaüstü Yaylası+Zirvesi Doğa Yürüyüşü

Photo ofTepecik Köyü - Kayaüstü Yaylası+Zirvesi Doğa Yürüyüşü Photo ofTepecik Köyü - Kayaüstü Yaylası+Zirvesi Doğa Yürüyüşü Photo ofTepecik Köyü - Kayaüstü Yaylası+Zirvesi Doğa Yürüyüşü

October 28, 2019
October 2019

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

rota: tepecik köyü camii - kayaüstü yaylası - kayaüstü zirvesi - kayaüstü yaylası - tepecik köyü camii

köy içinde asfalt/beton yoldan başlayan parkur yaklaşık 800mt kadar sonra, 'yol ayrımı 2' itibariyle toprak araç yoluna giriyor.
yaklaşık 7. kilometrede, 'yol ayrımı 3' itibariyle traktör yolu denebilecek daha tenha bir toprak yola giriliyor.
7,4km yani 'yol ayrımı 5' itibariyle güzel bir patika başlıyor, hafiften 'jungle' sayılabilir ama zorluğu yoktu yürüdüğümüz sırada.
8km yani 'yol ayrımı 6' itibariyle daha rahat bir patikaya çıkılıyor ve yaylaya kadar bu şekilde devam ediyor.
9,5km'de kayaüstü yaylası'na varılıyor. küçük bir yayla; birkaç kulübe var ve çobanlarla ya da kamp yapanlarla karşılaşılabilir. :) hava açıksa ya da çok yoğun sisli değilse, kayaüstü zirvesi'ne mutlaka çıkılmalı; manzara görmeye değer. 'kayaüstü zirvesi' yer işaretlerinde ayrıntı var.
yayladan dönüş yolu uzun bir süre işlek olmayan bir toprak traktör yolundan ilerliyor ve 15,4km'de yani 'yol ayrımı 11' itibariyle asfalt başlıyor ve bitiş noktasına kadar asfalt/beton yoldan ilerleniyor.

parkurun en güzel kısmı 'yol ayrımı 5' ve 'yol ayrımı 11' arasındaki 8 kilometrelik patika ve traktör yolu olan kısımlar. geri kalanı toprak veya asfalttan/betondan oluşan araç yolları. bir rehber eşliğinde, servis aracıyla gidiliyorsa ve başlangıç-bitiş noktaları aynı olmak zorunda değilse, kısaltılabilir bu rota.

ek: bu yürüyüşle ilgili kısa bir yazım da şu adreste: http://adilekin.com/tepecik-kayaustu-doga-yuruyusu/

levhanın gösterdiği yönde ilerleniyor.

levhanın gösterdiği yönde ilerleniyor. toprak yol başlıyor.

mola için uygun bir alan.

parkurun sonlarına kadar başka akan çeşme yok. bitişe yakın, köyün girişinde bir sonraki.

ağaç

özel olarak burada yetiştirilmiş, işaretli bir ağaç.

yol ayrımı 3

sağdan yukarı doğru devam ediliyor. araç yolunun bitişi ve patikanın, traktör yollarının başlangıcı.

soldan devam ediliyor.

yol ayrımı 5

sağdaki patikadan devam ediliyor. bu kısım hafiften bir 'jungle' gibi. yürüdüğümüz sırada zorluğu yoktu.

soldan yukarı devam ediliyor. 'jungle' benzeri patika bitiyor.

soldan devam ediliyor.

kayaüstü yaylası

birkaç kulübe de bulunan, küçük bir yayla. yemek molası burada veya hava açıksa/iyiyse zirvede verilebilir.

kayaüstü zirvesi 1

havanın açık olduğu, görüş mesafesinin iyi olduğu zamanlarda, manzarası görülmeye değer bir zirve noktası. tepecik köyünü de kapsayan vadi, orman, dağ ve hava durumuna göre izmit ve izmit körfezi manzarası seyredilebilir buradan. görüş mesafesini çok kısaltmıyorsa, hafif sisli zamanlarda bile manzara güzel olabilir. not: yoğun sisli zamanlarda, buraya çıkan patikada ve bu kayalıklarda atılan her adıma çok dikkat etmek gerekir.

'kayaüstü zirvesi 1'e gelen patika, daha yukarı yani buraya da çıkıyor ama buranın önü çalılarla/ağaçlarla kaplı olduğu için manzara izlemeye uygun değil. buraya çıkılmasa da olur.

yayladaki mavi çatılı kulübenin arkasından ve ağacın altından daracık, başlangıcı biraz belirsiz bir patikaya (keçi yolu) giriliyor ve bu patika zirveye kadar çıkıyor. not: çok yoğun sisli zamanlarda, bu patikada ve zirvedeki kayalıklarda atılan her adıma çok dikkat edilmesi gerekir.

sağdan, yoldan ayrılmadan devam ediliyor.

sağa doğru keskin dönüşten devam ediliyor.

sağdan, yoldan ayrılmadan devam ediliyor.

'yol ayrımı 8' civarında bu patikaya yukarıdan giriş bulunarak rota kısaltılabilir belki. biz fark etmediğimiz için kullanamadık.

asfalt başlıyor ve bitişe kadar asfalt/beton devam ediyor.

köy içindeki bir çeşme.

sağdan devam ediliyor.

köy içindeki bir çeşme.

soldan içeri devam ediliyor.

• Photo of metehanyildiz
    metehanyildiz Oct 29, 2019

köy içinde köpekler var, dikkatli olmakta fayda var.