Tepecik, Kayaüstü Yaylası, Tepecik

June 21, 2020
June 2020

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

Onur, Tolga, Çağlar, Ferhat ve Kerem tarafından yüründü. Onur, müthiş pabuçları, el tipi GPS cihazı, ve acayip saati ile grubun parlayan yıldızıydı. Ama onu asıl değerli kılan, getirdiği karışık cevizleri oldu. Çağlar, Yuvacık'ın çağdaş-asya-tipi pastanesinden sürpriz bir yosunlu sandviç getirdi. Tolga, mini ocağı ile yemeğimizi çaylandırdı. Ve Ferhat, cenabetlik etmedi, ne kaybolduk, ne düştük, ve yıldırım düştü, ne de yağmur yedik.

Pratik Bilgiler
Lojistik: Rotaya toplu ulaşım yok. Yuvacık'a kadar İzmit'ten minibüs çalışıyor.
Su Kaynakları: Rota üzerindeki iki su kaynağı işaretli.
Yeme İçme: Tepecik'te bakkal yok, kahve yok, ancak köyün güzel ve eski bir taş Camii var. Yuvacık'ta her türlü bakkal, kasap, ve benzeri var. Özellikle Yuvacık Eko-Mini2'nin karşısındaki pastanede sandviç almamanızı, alırsanız da içeriği ve kokuyu, alıcı gözü ile denetlemenizi salık veririm.

Rota Özellikleri
Bizimki, 12325311 numaralı kaydın bir varyasyonu. Biz, söz konusu rotanın sonunda asfalt kısmı ekarte etmek için köy içinden geçtik, çok da keyifli oldu.

Bizim rotanın ilk altıbuçuk kilometresi, binek araçla geçilebilecek bir toprak yoldan (İnönü Yaylası yolu) ilerliyor. Rotanın bu kısmını yürüyüş için daha keyifli hale getirmek için, şu linkteki rotayı, bizim rotanın başlangıcı yerine tercih edebilirsiniz. Böylece, paragrafın başında bahsettiğim geniş toprak yoldan geçen faslı kısaltmış olursunuz.

6.5nci kilometreden sonra, daha dar bir toprak yola sapılıyor, yürüyüş hem keyifli hem de seri. 11.5nci kilometrede, Kayaüstü Yaylası'na varılıyor. Burada hakim bir tepeye giden patikayı takip ederek, manzaraya kavuşulabilir.

Sonuç olarak, ekibimiz açısından oldukça şanslı bir yürüyüş oldu. Meteorolojik olaylar lehimize idi; feci yağmur bizi ancak dönüş yolunda yakalayabildi. Buna karşın, güneş beynimizde fazla boza pişirmedi, özellikle son kısımda, kendimizi çok hoş bir bulut geçişinin ortasında bulduk.

Rota üzerinde bolca yabani kiraz oluyor (Haziran ortası).

Bize kiraz ikram eden şeker Tepecik'lilere selam olsun; Allah razı olsun.