Tepecik Kayaüstü

May 3, 2015
May 2015

near Serindere, Kocaeli (Türkiye Cumhuriyeti)

Aracımızı Tepecik köyünde inönü ve kayaüstü yaylası tabelasının oraya bıraktıktan sonra toprak araç yolundan yürüyüşümüze başladık. Yolun 3. kilometresinde teknik hatadan dolayı rotamızın o kısmını telefonda kaybettik, o yüzden yükleyebildiğimiz rota tepecik köyünden baslayan ve toprak yolda devam eden ilk 3 km'yi kapsamıyor. Fakat o bölümde herhangi bir yol degisikliği olmadığı icin bir problem teskil etmeyecektir.Toprak yolun ilk km'leri hafif eğimli olmakla birlikte yükseldikce egim diklesiyor ve yolun en yuksek kısmlarında kayaustu yaylası tabelasına geliniyor. Oradan itibaren karların erimemis olması da güzel bir surpriz oldu. Kayaustu sapagından sonra karla kaplı yolda tam emin olamadıgımız icin bir yuseltiye cıkıp yayla bolgesindeki evleri gorduk ve rotadan emin olduk. Oradaki baraka seklindeki evlerin arkasındaki cevizagacının dibindeki patikadan manzaralı bölgeye yürüdük. Manzaradaki molada aynı yolu geri dönmek yerine kayaüstünden köye inen vadiden inise karar verdik. Barakaların önünden gecen yolun ilerisinde buyuk billboarda benzeyen kayanın yanından başlayan patikayı takip ettik. Patika oldukca dik ve kayalık bir zeminle basladı, yaklasık 20 dakika sonra daha az egim ve daha rahat bir zemine kavustu. İlk kısım icin dikkatli olunmasını ve tecrubesiz yuruyusculerin o inisi denememesini öneririm. Yaklasık 1saat 10 dakikalık inişin ardından Tepecik köyü evlerine ve oradan da aracımıza ulastık. İnis dik olmakla birlikte oldukca zaman kazandırıcı ve zevkli oldu. Basta silinen 3km lik rotamızla birlikte toplamda 11,5 km lik rotayı molalarla birlikte 4saatte tamamlamıs olduk.