TEPECİK - BALKAYA - KAYAÜSTÜ YAYLASI

Photo ofTEPECİK - BALKAYA - KAYAÜSTÜ YAYLASI Photo ofTEPECİK - BALKAYA - KAYAÜSTÜ YAYLASI Photo ofTEPECİK - BALKAYA - KAYAÜSTÜ YAYLASI

April 7, 2023
April 2023

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

PARKUR BİLGİSİ : Tepecik Köyünden700 m rakımdan başlayarak İnönü yaylasına giden yolu takip ederek 900 m rakımda bulunan BALKAYA Zirvesine( Doğa yürüyüşü camiasında K2 Zirve diye adlandırılıyor.) ulaşıyoruz. Müthiş güzel bir sırt ve manzara. Araç yolu önce traktör yoluna, sonra üstü ağaçlarla kapanmış geniş bir patikaya, devamında dar ve dik bir patikaya dönüşüyor. Sonra Balkaya. Manzara süper. Tarif etmeye kelimeler yetmez, görmek lazım. İnönü Yaylası yolundan devam ederek Kayaüstü Yaylası Sapağından Kayaüstü Yaylasına yöneliyoruz. Kayaüstü Zirvesini yaptıktan sonra Tepecik köyüne inişe geçiyoruz.

KAYAÜSTÜ YAYLASI :Samanlı Dağları ile İzmit Körfezinin sisle birleştiği tuvali görmek isteyenlerin mekanına gidiyoruz. Yaklaşık 1000m.lik bir rakıma sahip yayla ile 1100m.lik bir rakıma sahip çıplak, kayaç tepenin üstünden bakmak hepimizi heyecanlandıracaktır. Kocaeli doğa yürüyüş parkurları açısından İstanbul'a yakın, en zengin bölgelerden birisidir. Kayayüstü yaylası'nın manzarasını kelimelerle ifade etmek gerçekten çok zor. Ancak buraya ulaşmak için 2 saatlik zorlu bir tırmanış gerekecektir. Orman içi patikalardan yükselerek Kaya üstü yaylasına ulaşıyoruz. Karşınızda İzmit Körfezi ile Samanlı Dağları ve sise gömülmüş şehir panoraması var. Kayalıklara oturarak bu manzaranın keyfini çıkarın. Tarifsiz bir özgürlük hissi veriyor burada bulunmak. Bir masal perisinin tılsımı değmiş olmalı o sarp kayalıkların doruğuna. İşte orada tüm heybetiyle kurulmuş ve sizi bekliyor, sessizce ve tüm gizemiyle. Tepeden ayrılmak her ne kadar zor olsa da inişe geçmek gerekiyor.