TENERIFE SENDEROS : ROQUE DEL CONDE

Photo ofTENERIFE SENDEROS : ROQUE DEL CONDE Photo ofTENERIFE SENDEROS : ROQUE DEL CONDE Photo ofTENERIFE SENDEROS : ROQUE DEL CONDE

February 29, 2016
February 2016

near Arona, Canarias (España)

Pequeña y corta pero intensa ruta que nos ofrece en días claros unas vistas del sur de la Isla y de las vecinas La Gomera , La Palma y El Hierro y en este caso del Teide tras las recientes nevadas .

Kleine und kurze, aber intensive Weg, der am Tage klar bietet einen Blick auf die im Süden der Insel und benachbarten La Gomera, La Palma und El Hierro und in diesem Fall den Teide nach dem letzten Schneefall.

Small and short but intense path which on clear days offers views of the South of the island and neighboring La Gomera, La Palma and El Hierro and in this case the Teide after recent snowfall

La información aquí descrita de la ruta es solo orientativa , todo depende de cada persona , condición física etc...etc...El autor no se responzabiliza de las decisiones de los posibles participantes en la ruta.
Hier beschrieben die Pfadinformationen sind nur Richtwerte, es kommt auf jede Person, Kondition usw.... etc.... Der Autor werden der Entscheidungen der potentielle Teilnehmer in der Route nicht verantwortlich gemacht.
Here described the path information is only indicative, it all depends on each person, physical condition etc... etc... The author not be made responsible of the decisions of potential participants in the route.

Barranco del ancón

• Photo of Saliën
    Saliën Jan 2, 2017

Mooie wandeling gedaan “ Roque del Conde “
    Deze morgen om 8.30 uur hebben we beslist om een mooie wandeling te maken in de bergen .
    Robert ging vandaag uitzonderlijk eens niet met zijn vrienden de bergen in ….dus had hij mij voorgesteld of dat wij onder ons tweetjes eens een wandeling zouden doen !
    Voor mij was het OK en we zochten in de folder van Titsa de nr van de bus op , om naar Arona te rijden .
    Na een half uurtje wachten aan de halte in Los Cristianos kwam de bus (nr 480) aan . oef!!....
    Na een pittoresk ritje waren we in Arona , daar moesten we nog 900 m stappen naar het beginpunt van de wandeling om te starten aan de beklimming van de Roque del Conde .
    We zagen toen we afstapten de mooie tafelberg liggen met een hoogte van 1007m
    Het begin van de wandeling lag op 600m boven de zeespiegel .
    Het was droog weer maar heel veel wind tegen de bergflank ….dat er nog bij ….
    Ik dacht bij mezelf gaat dit wel lukken ?!?
    De totale afstand van de wandeling bedraagt 5km en 880m 
    Maar rechtuit gezegd ik doe dit toch graag als het maar avontuur is maar ja tussen haakjes (de ouderdom is er en zeker als je er niet op getraind ben )
    Maar al bij al is het heel goed afgelopen …en het was KEI plezant !(uitspraak van mijn kleinkinderen …haha !)
    Om naar boven te gaan aan de top hebben we er 2 uur 40 over gedaan en om terug te keren 1 uur 40 minuten Bij het terugkeren en dalen voelde ik trillingen in mijn benen …hihi …
    Onderweg hadden we een flesje water bij en dat deed goed en het was nodig !
    Bij het aankomen in Arona waar we de bus moesten nemen om terug naar Los Cristianos te rijden stond de bus daar klaar …wat een geluk !!!wij hadden nog nergens iets kunnen extra drinken want er was niks onderweg maar toen we aankwamen in Los Cristianos heb ik direkt een grote cola gedronken en dat ging vlot binnen hoor !
    Nu zitten we op ons appartement en hebben van al dat stappen honger gekregen en nu smaakt ons een boterhammeke en een fruit op ons bord met seranohesp….wat was dit en heerlijke dag !!
    Binnen 2 dagen zou ik moeten kunnen dansen op de markt in Los Cristianos maar dat is nog en vraagteken !!!Maar het is maar1 keer Nieuwjaar hé
    Dat was mijn nieuws voor vandaag
    Vele groetjes ..Marie-Anne en Robert

• Photo of Vello Ojamaa
    Vello Ojamaa Jan 11, 2019

See on rada mis tuleks igal juhul läbi käia. Siis võid endale öelda, et oled midagi Tenerifel ka korda saatnud :-)
    Rada on huvitav. Soovitan (EST)