Ten noorden van Herbeumont

August 12, 2020
August 2020

near Côte Champion, Wallonia (Belgique)

start op een parkeerplaatsje langs de N884 net onder Le Cul du Mont. We duiken recht de bossen in en klimmen steil omhoog naar de Chapelle Saint-Barbe. Aan de kapel is een kruispunt met tal van wandelwegen. We kiezen voor het pad naar het oosten en komen zo uit op de verharde weg bij Arzi. We kruisen de weg, snijden een stuk af door de bossen en steken vervolgens de weg een paar honderd meter verder opnieuw over. Het pad volgen we naar het noordoosten en komen zo aan de achterkant van een steengroeve uit. We komen op een verharde autoweg die we een paar honderd meter naar rechts volgen waarna we linksaf slaan, een stukje oude spoorwegbedding bewandelen om wat later langs een riviertje naar het noorden omhoog te klimmen. We steken de velden door en komen opnieuw aan een Chapelle de Saint-Barbe. We zitten ongeveer halfweg. Na een korte picknick volgen we het asfalt naar het westen tot op de autoweg. We volgens even naar links en klimmen vervolgens na de bocht linksaf omhoog. We passeren het Arboretum van Bertrix en wandelen richting zuidwesten naar Le Cul du Mont tot op de autoweg. Na een 500 tal meter staan we opnieuw aan de auto.