Τέμπη - Κάστρο Ωριάς - Αμπελάκια.

September 27, 2020
September 2020

near Ampelákia, Thessaly (Greece)

Ξεκίνησαμε απ’ την παλιά Εθνική Οδό Λάρισας – Θεσσαλονίκης στο ύψος των Τεμπών, απ’ την πηγή Αφροδίτη (όπου και χώρος στάθμευσης Φωτ.1-2-3). Ανηφορίσαμε μέσα σε ψηλή βλάστηση έχοντας θέα προς την κοιλάδα των Τεμπών (αριστερά). Φωτ. 4- 5. Η σήμανση πολύ καλή. Φτάσαμε στο μεσαιωνικό κάστρο Ωριάς, Φωτ. 6 κι από εκεί λίγο ψηλότερα βαδίσαμε για λίγο σε αγροτικό δρόμο Φωτ. 7 . Σε δεξιά στροφή τον αφήσαμε, κινηθήκαμε αριστερά και λίγο μετά τον ξανασυναντήσαμε. Σε διασταύρωση και ξέφωτο πήγαμε αριστερά Φωτ. 8-9, κινηθήκαμε πάνω και έξω από περίφραξη φάρμας γουρουνιών. Περάσαμε ξέφωτο Φωτ.10-11 ρέμα Φωτ. 12 και και συναντήσαμε βρύση με καλό νερό Φωτ. 13. Ξαναπιάσαμε το μονοπάτι απέναντι και δεξιά της βρύσης. Φτάσαμε στο δρόμο Αμπελάκια – Προφήτης Ηλίας Φωτ. 14 . Επισκεφτήκαμε τον Προφήτη Ηλία, 200 μ. ανηφορικά και δεξιά Φωτ. 15.
Ξαναγυρίσαμε πάλι πίσω σ’ αυτά τα 200 μ. κι από εκεί στα 50 μ. σε διχάλα δρόμων πιάσαμε δεξιά έναν χορταριασμένο δρόμο Φωτ. 16 . Ο δρόμος τελειώνει σε κασταναριό. Πριν την είσοδο δεξιά ξαναξεκινά το μονοπάτι Φωτ. 17 ανάμεσα σε παλιά χωράφια και κάτω από καρποφόρες κρανιές. Κατεβήκαμε σε καλό χωματόδρομο, κινηθήκαμε προς τα αριστερά και αμέσως φτάσαμε στη βρύση Κωνσταντά Φωτ. 18 . Χαλαρό περπάτημα για άλλα 10΄ μέχρι που φτάσαμε στο χωριό Αμπελάκια. Κάτω απ’ τον Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου πιάσαμε το καλντερίμι και κατηφορίσαμε στην πλατεία του χωριού.

Περιγραφή - οδηγός βουνού: Κώστας Σιόμος, συνοδοιπόρος.