Tembel Ayaklar Çalıca Mahallesi-Elma Çayırı Yaz 2020

Photo ofTembel Ayaklar Çalıca Mahallesi-Elma Çayırı Yaz 2020 Photo ofTembel Ayaklar Çalıca Mahallesi-Elma Çayırı Yaz 2020 Photo ofTembel Ayaklar Çalıca Mahallesi-Elma Çayırı Yaz 2020

July 12, 2020
July 2020

near Kurumcu, Ankara (Türkiye)

Yürüyüşümüze Çalıca Mahallesinin yanında bulunan Gölden başladık. Akabinde yaklaşık 1 km sürecek olan vadi ve orman içinden yürüdük. Yolun bu kısmı biraz sıkıntılıydı çalılıklar ve dik rampa vardı. Araba yoluna ulaştığımızda önce biraz düz gittikten sonra tatlı bir rampayla yolumuza devam ettik. 1,6 Km.'de küçük bir gölcük vardır. Molamızı orada verdikten sonra yola devam ettik. 5,5 Km.'de Elma Çayırı mevkine ulaştığımızda manzarası çok güzel bir göle geldik. Kalabalık olmayan henüz keşfedilmemiş bir mevki. Birkaç kampçı ile selamlaşıp mola verdik. Yaklaşık 1 km.lik göl etrafı yürüyüşten sonra 6.4 km.de bir çeşme ile karşılaştık. Çeşmenin suyu boşa akmasın diye kapatılan tıpayı çıkarttığımızda, soğuk ve bulanık akan su ile tanışmış olduk. 7,7 km.de tırmanacağımız en üst noktaya tırmandık ve güzel bir manzara eşliğinde iniş yolumuza başladık. 9,8 km.de yanlış yola saptığımızı düşünerek geri döndük. aslında geri dönmemize gerek yoktu. Yolu takip etmemiz gerekirdi. Geri dönüp araziye çıktıktan sonra aynı yolun devamına çıktık. Yolun bu kısmına büyük çakıllar dökülmüş olduğu için burada sıkıntılı bir yürüyüş oldu. 14,3 km.ye kadar yoldan ayrılmadık. 14,3 km.de ormanın içine girip dik bir rampadan aşağı indik ve düz yola geldik. 15. km.'de düze inmiş olduk. 15,6 km.de arabaları park ettiğimiz gölün diğer ucuna ulaştık. Göl kenarından yürüyerek arabalara ulaştık.
Başlangıç ve bitişteki dik yol, yürümeyi zorlaştıran ve ayakları hafif acıtan çakıl taşları ve güzergahın uzunluğu nedeniyle "zor" olarak değerlendirdik.