Tembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2022

Photo ofTembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2022 Photo ofTembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2022 Photo ofTembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2022

May 29, 2022
May 2022

near Ören, Ankara (Türkiye)

Yaklaşık 1 yıl önce yürümüş olduğumuz rotayı başlangıçtaki ufak bir farkla tekrar yürüdük.

Arabamızı Ören köyüne park ettik. 200 metre yürüyüp köyden çıktıktan sonra 800 metre sürecek olan dik bir inişle birlikte 150 metre irtifa kaybederek Ağan dere yatağına girdik. Bu iniş esnasında bir önceki yıl fark etmediğimiz bir patika yol gördük ve onu takip ettik. İnişimiz bir önceki seneden daha kolay oldu.

Ağan Dere Yatağında 2,3 km yürüdük. Derede debisi çok yüksek değildi. Yol boyunca dere yatağından dolayı defalarca dereden karşıdan karşıya geçmek zorunda kaldık. Islanmadan rahat geçebildik.

Rotamızın 3,2 km.'sinde Ağan Deresi İlhan Çayı ile birleşti. İlhan çayı daha geniş bir çaydı. Bir önceki seneye göre su debisi ve su seviyesi çok düşüktü. Burada da defalarca yolun özelliğinden dolayı karşıdan karşıya geçmek zorunda kaldık. Suyun yüksekliği fazla olmadığı için ıslanmadan rahatlıkla geçişleri tamamlayabildik. Bu sefer rota boyunca kimse ile karşılaşmadık. (Bir önceki sene yapmış olduğumuz yürüyüşte, karşılaştığımız çobanla yapmış olduğumuz sohbette, barajın kapakları kapalı olduğundan su seviyesinin düşük olduğu, baraj kapakları açık olduğunda su seviyesinin diz hizasına çıktığını ve suyun hızının arttığını öğrenmişdik.)

Ağan Deresi ve İlhan Çayı buyunca çeşitlik meyve ağaçları vardı. Ancak İlhan deresine girdikten sonra 3,4 km. ile 6 km. arasında fazla ağaç yoktu açık alanda yürüdük.

Rotamızın 7,9 km.sinde 700 metre sürecek olan doğru dik bir tırmanış başladı. 700 metre boyunca 140 metre irtifa kazanarak köye giriş yaptık. Yol buyunca gölgesinde mola verebileceğimiz bir ağaç yoktu. Sıcak günde gölgeyi çok aradık. Rota boyunca bizi yoran tek yer bu çıkıştı.

Normal şartlar altında kolay rota olarak nitelendirecektik. Ancak başlangıçtaki dik iniş ve sonundaki dik çıkıştan dolayı orta zorlukta bir rota olarak değerlendirdik.