Tembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2021

Photo ofTembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2021 Photo ofTembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2021 Photo ofTembel Ayaklar Ağan Deresi - İlhan Çayı Yaz 2021

July 17, 2021
July 2021

near Ören, Ankara (Türkiye)

Yaklaşık 1 yıl aradan sonra yapmış olduğumuz güzel bir yürüyüş oldu. Bizden Önce orada yürüyüş yapmış olan Hitit Trekking ve Oğuz Tırpanlı Wikiloc kullanıcılarının yapmış olduğu aktiviteyi takip ettik. Kendilerine burada teşekkür ediyorum.

Arabamızı Ören köyüne park ettik. 300 metre yürüyüp köyden çıktıktan sonra 800 metre sürecek olan dik bir inişle birlikte 150 metre irtifa kaybederek Ağan dere yatağına girdik.

Ağan Dere Yatağında 2,3 km yürüdük. Derede debisi düşük sürekli akan sığ bir su vardı. Yol boyunca dere yatağından dolayı defalarca dereden karşıdan karşıya geçmek zorunda kaldık. Islanmadan rahat geçebildik.

Rotamızın 3,4 km.'sinde Ağan Deresi İlhan Çayı ile birleşti. İlhan çayı daha geniş ve debisi daha yüksekti. Burada da defalarca yolun özelliğinden dolayı karşıdan karşıya geçmek zorunda kaldık. Suyun yüksekliği fazla olmadığı için ayak bileklerimize kadar ıslandığımız yerler oldu. Yürüyüş esnasında karşılaştığımız çobanla yapmış olduğumuz sohbette, barajın kapakları kapalı olduğundan suyun yüksekliğinin bu seviyede olduğunu, baraj kapakları açık olduğunda su seviyesinin diz hizasına çıktığını ve suyun hızının arttığını öğrendik.

Ağan Deresi ve İlhan Çayı buyunca çeşitlik meyve ağaçları vardı. Ancak İlhan deresine girdikten sonra 3,4 km. ile 6 km. arasında fazla ağaç yoktu açık alanda yürüdük.

Rotamızın 7,9 km.sinde 700 metre sürecek olan doğru dik bir tırmanış başladı. 700 metre boyunca 140 metre irtifa kazanarak köye giriş yaptık. Yeni açılmış bir yol olduğu belli. Yol buyunca gölgesinde mola verebileceğimiz bir ağaç yoktu. Sıcak günde gölgeyi çok aradık.
Dere yatağından çıkıp yola ulaştıktan sonra sola doğru yolu takip edebilirsiniz. Rota boyunca bizi yoran tek yer bu çıkıştı.

Normal şartlar altında kolay rota olarak nitelendirecektik. Ancak başlangıçtaki dik iniş ve sonundaki dik çıkıştan dolayı orta zorlukta bir rota olarak değerlendirdik.

PictographCar park Altitude 3,117 ft

Tırmanış Başlangıcı

• Photo of adogan70
    adogan70 May 30, 2022

Örnek Köye çıkış en zor etabı oluşturuyor