Tekeköy-Darlık Barajı-Saklıgöl, Şile, İstanbul, 2018-11-24

November 24, 2018
November 2018

near Hallı, İstanbul (Türkiye)

Necdet Küçükarpacı'nın rehberliğinde yapılan bu yürüyüş Tekeköy yakınlarından başlıyor. 3 km kadar orman yollarından yürüdükten sonra vadi boyunca bir dere kıyısında yürüyorsunuz. Bu Darlık barajına su taşıyan derelerden biri. Üç hafta önce de yürüdüğüm bu rotada (https://www.wikiloc.com/hiking-trails/tekekoy-darlik-baraji-sakligol-sile-istanbul-2018-11-03-30384697) son yağan yağmurlarla bu deredeki sular 3-4 kat artmış. Baraj sularına ulaştığınızda kıyıyı takip etmeye başlıyorsunuz. 10. km de barajı terkederken tepelere doğru yükselme başlıyor, çok dik değil. Yürüyüşün 13.3 km. sinde yolu biraz uzatmak ve zorluk seviyesini biraz artırmak isterseniz bu kayıtta olduğu gibi sağa dönüp tepeyi aşarak Saklıgöl'e inebilirsiniz (bizim rota bu şekilde olduğundan Orta dedim, aksi halde Kolay). Aksi halde düz devam edin 800m sonra göle varırsınız.
Saklıgöl'le ilgili birkaç not: bu yer yaz aylarında ve Pazar günleri kalabalık olabilir, işletmelerdeki fiyatlar uçuk (örneğin çay 5TL idi), yeme içmeyi tavsiye etmem, aracınıza binin başka bir yer arayın.