[TC118] Estany de Font Viva

May 25, 2019
May 2014

•   5 3 Reviews

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Senzilla caminada circular a l'estany de Font Viva (Alta Cerdanya).

Aproximació:
Des de Puigcerdà anem vers ell Coll de Pimorent, a França. Passat el trencall de l'entrada a la boca sud del Túnel de Pimorent, arribem a Portè; just abans trobem el trencall que ens indica "Massif du Carlit par le Lanoux", es aquí on trenquem a la dreta i tot seguint la carretera estreta que passa entre les cases de Portè, arribem a la zona d'aparcament on passat el llac del Passet.

Descripció:
Després de travessar el pont de fusta sobre el Rec de Lanós, pugem seguint el camí dels Enginyers (marques grogues) que ens portarà a una cruïlla on seguirem el camí de l'esquerra per retrobar el Rec de Lanós i pujar a l'estany de Font Viva. Si agaféssim el de la dreta seguiríem el Camí dels Enginyers fins l'embassament de Lanós.

Després de gaudir d'una bona estona a l'estany, seguim la riba dreta del llac, passem per les restes de l'antic refugi de Font Viva i comencem la baixada pel costat del Rec de l'Estany de Font Viva que, amb alguns trams més delicats on cal fer servir les mans, ens deixa a l'aparcament.

Curta ruta circular, molt assequible, on estem sempre envoltats d'aigua i natura.

TC118-00-Aparcament

PictographBridge Altitude 5,735 ft

TC118-7-Pont de fusta sobre el Rec de l'Estany de Font Viva

• PedraToska Sep 7, 2020

Ahir vam tornar a fer aquesta excursió, un clàssic gairebé imprescindible a la Cerdanya.
    Vam gaudir del recorregut i del bany al llac, amb les seves aigües, tèbies en aquest final d'estiu.
    No us la perdeu!

• Photo of Marçal Montserrat
    Marçal Montserrat Nov 27, 2020

Ruta fantàstica per fer amb nens no massa petits.
    La vam fer a l'agost i tenim molt bon record, especialment del bany.

• xcalvo Aug 7, 2021

Una ruta familiar en un bonic entorn.

• Photo of No Rhesus
    No Rhesus Feb 6, 2023

A prop n’hi ha tirolines