Taygetos - Mani : Exohori-Vyros gorge-Vasiliki Forest (Ταύγετος : Εξωχώρι - Βυρός -Δάσος Βασιλικής)

December 21, 2019
December 2019

near Kolimpetsaíika, Peloponnese (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά από το Εξωχώρι της Μάνης , διασχίζει το φαράγγι του Βυρού και ανεβαίνει στο δάσος της Βασιλικής. Ξεκινάμε έξω από το ξενοδοχείο "Φαράγγι" στο Εξωχώρι, απέναντι ακριβώς έχει βρύση και καλό είναι να πάρουμε νερό αν δεν έχουμε ,ιδίως το καλοκαίρι. Ακολουθούμε το δρόμο μέχρι το τέρμα και έπειτα σηματοδοτημένο μονοπάτι περπατώντας λίγο ψηλότερα και παράλληλα με το φαράγγι. Τελικά οδηγούμαστε μέσα στο φαράγγι και κινούμαστε δεξιά ή αριστερά όπου είναι πιο εύκολο.
Από τον Ορειβατικό Σύλλογο Καλαμάτας έχει γίνει σήμανση που πολλές φορές βγάζει λίγο έξω από την κοίτη όπου το περπάτημα μπορεί να είναι πιο εύκολο, καλό είναι να την ακολουθούμε. Πιο πάνω φτάνουμε στο "Διλάγκαδο" ,διασταύρωση με το Στενό Λαγκάδι που έρχεται από το Χαλασμένο. Προσοχή εδώ δεν κάνουμε αριστερά , αλλά συνεχίζουμε ευθεία. Προς το τέλος του φαραγγιού έχουμε μπει στο δάσος και συναντάμε την Κακή Σκάλα παλιό λιθόστρωτο στριφογυριστό καλντερίμι τώρα πλέον σχεδόν κατεστραμμένο. Πριν 3-4 χρόνια ο Ορειβατικός Καλαμάτας το είχε καθαρίσει και το είχε στρώσει κάπως αλλά η βλάστηση και η διάβρωση είναι αμείλικτες. Τώρα ανεβαίνουμε μες το δάσος ακολουθώντας τα σημάδια στα δέντρα. Σε κάποιο σημείο θα βγούμε στο δρόμο που έρχεται από Αγ. Παντελεήμονα και πάει Αγ. Δημήτριο , στα δεξιά μας θα δούμε μεταλλικό στύλο με σημάδι που δείχνει τη συνέχεια του μονοπατιού απέναντι. Πάλι συνεχίζουμε ανηφορικά και ξανασυναντάμε το δρόμο, τον διασχίζουμε ελαφρώς δεξιά και βρίσκουμε πάλι το μονοπάτι , Όταν ξαναβρούμε το δρόμο έχουμε φτάσει.
Δεξιά μετά από 300μ περίπου φτάνουμε στον Αι Δημήτριο , όπου βρίσκουμε δροσερό νερό από πηγή. Από εκεί μπορούμε να συνεχίσουμε μέσω του Ε4 (είναι σηματοδοτημένο) για το καταφύγιο του Ορειβατικού Σπάρτης.
Αν κάνουμε αριστερά σε 100 μέτρα είναι η καλύβα του Ορειβατικού Καλαμάτας. Από εκεί ξεκινούν οι διαδρομές για Πρ. Ηλία και Χαλασμένο και αυτές πολύ καλά σηματοδοτημένες από τον σύλλογο της Καλαμάτας.

'Dilagado' Intersection

Entry to 'Vyros' gorge

ΕΞΩΧΩΡΙ (Exohori)

Αρχή από το ξενοδοχείο Φαράγγι

ΚΑΚΗ ΣΚΑΛΑ (Kaki Skala Vyrou)

Παλιό Καλντερίμι (old cobbled trail)