Taygetos: Eos Kalamatas Hut (Forest of Vasiliki) - 'Halasmeno' Peak (Ταύγετος Βασιλική-Χαλασμένο)

March 4, 2018
September 2016

near Koumoustá, Peloponnese (Greece)

Ανάβαση στην κορυφή του Χαλασμένου βουνού από τη μεριά του δάσους της Βασιλικής. Η διαδρομή είναι 13+ χιλ. και έχει αρκετή υψομετρική, θέλει καλή φυσική κατάσταση και αντοχή (έχει μια γερή κόντρα στην επιστροφή πριν το Πατιστό) , δεν έχει εκτεθειμένα σημεία, απλά θέλει λίγο προσοχή στην κατάβαση στη ράχη του βουνού. Δεν συνίσταται για μη έμπειρους στο ορεινό πεδίο.
Ξεκινάμε από την καλύβα του Ορειβατικού Καλαμάτας , η διαδρομή είναι πλήρως σηματοδοτημένη από τον Ορειβατικό σύλλογο Καλαμάτας και δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα να την βρούμε .
Το πρώτο μέρος της είναι κοινό με την διαδρομή για τον Προφήτη Ηλία, ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια, πρώτα μέσα στο δάσος μέχρι να βγούμε κάτω από το διάσελο του "Πατιστού". Εδώ αν και η ανάβαση γίνεται σχετικά χύμα καλύτερα να κινούμαστε λίγο προς τα αριστερά.
Όταν βγούμε στο διάσελο προς τα αριστερά βλέπουμε μπλε σημάδια τα οποία οδηγούν στο Χαλασμένο. Κατεβαίνουμε την πλαγιά όπως μας πάνε τα σημάδια (λίγο δεξιά τώρα) , στο τέλος περνάμε μικρό ρέμα και κινούμαστε αριστερά. Σε λίγο βλέπουμε ένα χαρακτηριστικό μεγάλο πλάτωμα, είμαστε στην Αγ. Παρασκευή, και συνεχίζουμε ευθεία μπαίνοντας σε δάσος πάντα ακολουθώντας τα σημάδια. Σε λίγο συναντάμε ένα μικρό ανηφορικό κομμάτι , αφού το ανέβουμε και κατέβουμε μετά από λίγο περνάμε κάθετα μικρό λούκι, ακολουθεί μια μικρή τραβέρσα σε πλαγιά και πάλι μια μικρή ανηφόρα σε λίγο σαθρό έδαφος. Κατεβαίνοντας προσέχουμε λίγο τις σαθρές πλάκες (τίκλες) και συνεχίζοντας λίγο βγαίνουμε από το δάσος.
Τώρα βλέπουμε το διάσελο του Χαλασμένου.Περνάμε μια μικρή συστάδα δέντρων με ένα ρεματάκι το οποίο μπορεί να έχει νερό και συνεχίζουμε ανηφορικά συνεχώς τώρα. Τα σημάδια θα μας βγάλουν σε χαρακτηριστικό σημείο κάτω από το διάσελο όπου υπάρχει πηγή. (θα δούμε λάστιχα με τα οποία παίρνουν νερό για τις στάνες, αλλά για να βρεις το νερό θέλει λίγο ψάξιμο).
Από δώ και πέρα δεν υπάρχουν σημάδια. Τώρα βλέπουμε το Χαλασμένο και κοιτώντας αριστερά βλέπουμε χαρακτηριστικά βράχια τα οποία βγάζουν στη νότια ράχη του. Περπατάμε προς τα εκεί και θα βγούμε στην αρχή της ράχης. Από εδώ και πέρα αρχίζει η κόντρα σε κάνα δυο σημεία θέλει λίγο σκαρφάλωμα όχι τίποτα ιδιαίτερο όμως . Στα βράχια θα δούμε μπλέ σημάδια με σπρέι που δείχνουν τη βέλτιστη διαδρομή και βγάζουν στην κορυφή. Η επιστροφή γίνεται από την ίδια διαδρομή προς τα πίσω, λίγο προσεκτικά στην κατάβαση από τη ράχη.