Tavèrnoles, castell de Savassona, font de la Baronessa

Photo ofTavèrnoles, castell de Savassona, font de la Baronessa Photo ofTavèrnoles, castell de Savassona, font de la Baronessa Photo ofTavèrnoles, castell de Savassona, font de la Baronessa

April 8, 2022
April 2022

near Tavèrnoles, Catalunya (España)

Aparquem al davant de Can Janot ( restaurant el Colomer).
Pugem escala amunt cap el cementiri i enfilem el corriol desota les pedrotes. Camí enllà plaent i relaxat el bosc és un sembrat d,herba fatgera, molses i falgueres. A la pedra pulida s,hi arrapa l,orella d,ós i a falta de boix, el marí, -galceran-, hi creix ampla i ufanós.
De cop el castell de Savassona surt del no res i dessota el pedregar seguim el noble vial que mena planer a la bauma i font de la Baronessa.
Continuant i en pujada lenta, reprenem de tornada a Tavèrnoles el camí que abans ja hem fet. Si estem atents observem a peu de pista a l,esquerra, a peu de fites, caminets que menen a les roques màgiques del cingle.
Una mostra d,antics capricis geològics.
Al capdevall, can Janot i uns popets amb seba.