Ταΰγετος (Σπανακάκι) - Χειμερινή Ανάβαση

Photo ofΤαΰγετος (Σπανακάκι) - Χειμερινή Ανάβαση Photo ofΤαΰγετος (Σπανακάκι) - Χειμερινή Ανάβαση Photo ofΤαΰγετος (Σπανακάκι) - Χειμερινή Ανάβαση

August 2, 2021
March 2013

near Anavrití, Peloponnese (Greece)

Ανάβαση στο Σπανακάκι (2,024 μ.) του Ταΰγετου, την πρώτη από τις πέντε κύριες κορυφές του Πενταδάκτυλου, με αφετηρία τον ορεινό οικισμό της Αναβρυτής, που είναι χτισμένος σε υψόμετρο 800 μέτρων στις ανατολικές πλαγιές του βουνού.
Ακολουθώντας τα σημάδια του ευρωπαϊκού μονοπατιού «Ε4», περνάμε από την πηγή «Πλατανίτσα», το μικρό ξύλινο γεφυράκι και αφού τραβερσάρουμε από δεξιά το λόφο του Αγ. Ελισσαίου, βγαίνουμε σε δευτερεύοντα δασικό δρόμο.
Στο σημείο όπου συναντιέται με κύριο χωματόδρομο (που οδηγεί στην Αναβρυτή), εγκαταλείπουμε το «Ε4» και ακολουθούμε τη σήμανση που οδηγεί στη θέση «Λιβάδι», τον «Τσάρκο» και την κορυφή Σπανακάκι.
Μετά από 2 ώρες πορείας βρισκόμαστε στη θέση «Λιβάδι» στα 1.370 μέτρα υψόμετρο, που όπως μαρτυρά και η ονομασία της, πρόκειται για ένα μικρό οροπέδιο που περιτριγυρίζεται από πυκνή βλάστηση.
Από εκεί το μονοπάτι ανηφορίζει με κατεύθυνση Ν και μετά από 10’ φτάνουμε σε διασταύρωση με ξύλινη ταμπέλα.
Η ταμπέλα μας ενημερώνει ότι το μονοπάτι που φεύγει δεξιά οδηγεί μετά από 50’ στη θέση «Τσάρκος», στα 1.730 μέτρα υψόμετρο, που είναι και ο προορισμός μας.
Εκεί συναντήσαμε ένα μισογκρεμισμένο (από το βάρος του χιονιού) πέτρινο κτίσμα, απομεινάρι ενός παλιού βοτανικού σταθμού, το οποίο ήταν θαμμένο κυριολεκτικά στο χιόνι.
Περνάμε το κτίσμα και συνεχίζουμε για λίγο την ανηφόρα, ώσπου βγαίνουμε στην κορυφογραμμή. Μετά από 3,5 ώρες πορείας βρισκόμαστε στα 1.760 μέτρα υψόμετρο.
Μια γρήγορη ματιά στην επιβλητική νότια όψη της Νεραϊδοβούνας και στο υπόλοιπο σύμπλεγμα των κορυφών του Κεντρικού και Βόρειου Ταΰγετου και πιάνουμε την παγωμένη ράχη, η οποία μετά από 2 ώρες μας βγάζει στο Σπανακάκι.