Ταΰγετος (Νεραϊδοβούνα)

Very difficult
June 15, 2015
June 2015

near Anavrití, Peloponnese (Greece)

Η (κυκλική) πορεία μας ξεκινάει από το νεοκλασικό κτίριο που στέγαζε το Δημοτικό Σχολείο της Αναβρυτής (χορηγίας του Ανδρέα Συγγρού), χτισμένο σε υψόμετρο 770 μ.
Ακολουθούμε την διαδρομή του Ε4 με κατεύθυνση τον Μυστρά και την Ι.Μ. Παναγίας Φανερωμένης. Στα 10' πορείας αφήνουμε τον ασφαλτόδρομο και κατηφορίζουμε δεξιά σε μονοπάτι. Ακολουθώντας τη σήμανση του Ε4 σε 10' φτάνουμε στην εκκλησία του Αγ. Γεωργίου έξω από το χωριό.
Πορεία σε δασικό χωματόδρομο με Β κατεύθυνση. Στα 35' και 2 χλμ. περίπου πορείας, φτάνουμε στην εκκλησία του Αη Στρατηγού. Από εδώ ξεκινάει μονοπάτι με κατεύθυνση τα Περγαντέικα και την Ταϋγέτη. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο, έχει κατεύθυνση Δ και είναι σηματοδοτημένο με πράσινα σημάδια στα βράχια και σε ξύλινους στύλους.
Στην αρχή έχουμε υπέροχη θέα προς τις ψηλές κορυφές του Ταϋγετου, ενώ λίγο αργότερα αποκτούμε οπτική επαφή με τον εγκαταλειμμένο οικισμό των Περγαντέικων, που είναι χτισμένος μέσα στο ρέμα της Δαμασκηνιάς.
Αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς την κοίτη του ρέματος της Δαμασκηνιάς. Στην 1 ώρα πορείας περνάμε το γεφύρι που διασχίζει την κοίτη της ρεματιάς, και μετά από 10' φτάνουμε στα Περγαντέικα (840 μ. υψόμετρο), όπου υπάρχει πηγή με πόσιμο νερό. Μέχρι εδώ έχουμε διανύσει 3,5 χλμ.
Στη συνέχεια, ακολουθούμε το μονοπάτι προς Ταϋγέτη (πράσινα σημάδια στα βράχια και σε ξύλινους στύλους). Το μονοπάτι στην αρχή κινείται με κατεύθυνση Δ, ενώ αργότερα στρίβει προς τα Β, μέχρι τη θέση “Σέλα”, στα 1.120 μ. υψόμετρο. Μέχρι εδώ έχουμε διανύσει 5,5 χλμ. σε 2 ώρες.
Από εδώ κι ύστερα ακολουθεί πορεία σε χωματόδρομο για περίπου 2 χλμ., ώσπου (μετά από συνολικά 3 ώρες πορείας) φτάνουμε σε φουρκέτα, όπου δεξιά ανηφορίζει μονοπάτι μέσα σε δασωμένη πλαγιά (υπάρχει κόκκινο σημάδι στο δέντρο δίπλα στο δρόμο, ενώ λίγο πιο πάνω υπάρχει στάνη). Το μονοπάτι έχει κόκκινα σημάδια στα δέντρα και στα βράχια και μας βγάζει στο αλπικό τμήμα του βουνού.
Λίγο πριν φτάσουμε στη “Βρύση Κορίτες” αποφασίζουμε να αφήσουμε το μονοπάτι που ανεβάζει στο “Πέρασμα Παξιμάδι” και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε τραβερσαριστά την απότομη πλαγιά λίγο πριν την κορυφή Γούπατα. Στις 5 ώρες πορείας έχουμε πατήσει στην κορυφογραμμή πριν την κορυφή Γούπατα.
Μετά από 30' βρισκόμαστε στην κορυφή Γούπατα (2.032 μ.). Συνολική πορεία 12 χλμ. σε 5,5 ώρες.
Συνεχίζουμε το περπάτημα πάνω στην βατή κορυφογραμμή, και μετά από 40' άφιξη στην κορυφή της Νεραϊδοβούνας (2.022 μ.).
Direct κατάβαση της απότομης ανατολικής πλαγιάς της Νεραϊδοβούνας μέχρι τα 1.750 μ. υψόμετρο περίπου, όπου στρίβουμε δεξιά, και αρχίζουμε το ανελέητο τραβερσάρισμα της πλαγιάς κάτω από την κορυφογραμμή με Ν κατεύθυνση προς Κόζα – Τσάρκο – Σπανακάκι.
Μετά από 18 χλμ. και 9 ώρες πορείας συνολικά, φτάνουμε στη θέση “Τσάρκος” στα 1.750 μ. υψόμετρο.
Το τελευταίο τμήμα της διαδρομής μας περιλαμβάνει την κατάβαση προς την Αναβρυτή, ακολουθώντας το πολύ καλό μονοπάτι με την κίτρινη σήμανση μέχρι τη διασταύρωση προς Λακκώματα (πριν τη θέση “Λιβάδι”), και από εκεί κι ύστερα ακολουθούμε το μονοπάτι με τα κόκκινα σημάδια. Προσοχή στις ταμπέλες.