Ταΰγετος (Διάσχιση του Πενταδάκτυλου)

Photo ofΤαΰγετος (Διάσχιση του Πενταδάκτυλου) Photo ofΤαΰγετος (Διάσχιση του Πενταδάκτυλου) Photo ofΤαΰγετος (Διάσχιση του Πενταδάκτυλου)

Experts only
August 13, 2018
August 2018

near Anavrití, Peloponnese (Greece)

Διάσχιση του εμβληματικού Πενταδάκτυλου με αφέτηρια την Αναβρυτή Λακωνίας (800 μ.). Πρώτος στόχος μας η θέση "Τσάρκος" και το διάσελο πάνω από τα ερείπια του βοτανικού σταθμού στα 1.770 μ. υψόμετρο.
Από το σημείο αυτό ξεκινάει ουσιαστικά η πορεία πάνω στην κορυφογραμμή του Πενταδάκτυλου.
Με κατεύθυνση κατά βάση νότια, περνάμε διαδοχικά από τις κορυφές Σπανακάκι (2.024 μ.), Ανώνυμη (2.229 μ.), Σιδηρόκαστρο (2.228 μ.), Αθάνατη Ράχη (2.340 μ.) και αφού περάσουμε από τις "Πόρτες" ανηφορίζουμε στον κώνο του Προφήτη Ηλία (2.405 μ.) για να ολοκληρώσουμε μια μυθική διάσχιση με έντονα συναισθήματα.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται δύο εκτεθειμένα βράχινα περάσματα, το πρώτο πριν την Ανώνυμη και το δεύτερο (το πιο επικίνδυνο), ένας κάθετος βράχινος τείχος ύψους 20-30 μέτρων πριν την Αθάνατη Ράχη, με καλά πιασίματα μεν, αλλά αν γλιστρίσεις δεν υπάρχει γυρισμός.
Από τον Προφήτη Ηλία κατεβαίνουμε στο καταφύγιο του ΕΟΣ Σπάρτης στη θέση "Βαρβάρα" μέσω του κλασικού μονοπατιού.
Η συνολική υψομετρική φτάνει στα 2.000 μέτρα ενώ οι ώρες πορείας εξαρτώνται από τη σύνθεση της ομάδας και τις καιρικές συνθήκες.