Photo ofΤαύγετος , Βόρειο - Ρίντομο - Διάσελο Χαλασμένου - Καταφύγιο - Αγ.Δημήτριος - Φαράγγι Βυρού - Γιατραίικα (3ήμερη κυκλική) Photo ofΤαύγετος , Βόρειο - Ρίντομο - Διάσελο Χαλασμένου - Καταφύγιο - Αγ.Δημήτριος - Φαράγγι Βυρού - Γιατραίικα (3ήμερη κυκλική) Photo ofΤαύγετος , Βόρειο - Ρίντομο - Διάσελο Χαλασμένου - Καταφύγιο - Αγ.Δημήτριος - Φαράγγι Βυρού - Γιατραίικα (3ήμερη κυκλική)

2 days 4 hours 35 minutes
June 6, 2023
June 2023

near Anatolikón, Peloponnese (Greece)

Μία εκδρομή που έχει τα πάντα : εντυπωσιακά φαράγκια , μεγάλα οροπέδια , ψηλές κορυφές , κουφάρια της ζωής πριν από 50-100 χρόνια , κορυφογραμμές και ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΘΕΑ . Ημασταν 2 άτομα και έγινε με 2 διανυκτερεύσεις : η πρώτη λίγο μετα το Πηγαδιώτικο γεφύρι μέσα στο φαράγγι και η δεύτερη στο καταφύγιο ΕΟΣ Σπάρτης .

1ο κομμάτι από Βόρειο ως Παναγιά Καψοδεματούσα : η κοίτη είναι μικρή και δεν υπάρχει σήμανση . Το φαράγγι περπατιέται έυκολα και έχουν μπει σκαλοπάτια σε κάποια ¨δύσκολα" περάσματα . Μοναδικό πρόβλημα αντιμετωπίσαμε όταν θέλαμε να βγούμε από το φαράγγι , λίγο πριν την Καψοδεματούσα ώπου δε το βρήκαμε έυκολα . Η ρεματιά ήταν στεγνή τον 06-2023 και νερό είχε μόνο στο Πηγαδιώτικο Γεφύρι .

2ο κομμάτι από Παναγια Καψοδεματούσα ως διάσελο Χαλασμένου (Κακή Τίκλα) . Ανηφορική διαδρομή πάνω σε δρόμο και μονοπάτι σε αλπικό έδαφος . Σήμανση σχετικά αραιή αλλά δε χάνεσαι . Μέχρι τα μίσα της διαδρομής είχε συνέχεια ρυάκια που είχαν νερό . Το επόμενο νερό που θα βρούμε είναι στο καταφύγιο .

3ο κομμάτι από διάσελο Χαλασμένου ως καταφύγιο ΕΟΣ . Ακολουθήσαμε την κορυφογραμμή Αθάνατη ράχη . Η διαδρομή είναι δύσκολή , έντονα ανηφορική (στα τέσσερα) και με εκτεθειμένα περάσματα . ΌΧΙ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ !!! Η σημανση είναι πολύ καλή . Από τις Αλογόγουβες ως καταφύγιο εύκολη κατηφορική πάνω στο Ε4 .

4ο κομμάτι από καταφύγιο ΕΟΣ ως Γιατραιικα . Πολύ καλή σήμανση ως την κατάβαση στο φαράγγι του Βυρού . Το φαράγγι είναι πολύ βαθύ και πάρα πολύ όμορφο . Δε γίνεται να χαθείς αλλά η σήμασνη είναι ελιππής με αποτέλεσμα να καθυστερείς αρκετα : μιά πάνω σε κροκάλες και κοτρώνες μέσα στην κοίτη και μία στα πρανή σε μισόκλειστα μονοπάτια από τη βλάστηση . Η ανάβαση από το φαράγγι στα Γιατραίικα πάνω σε ένα ιστορικό καλντερίμι που για αιώνες εξυπηρέτησε τους κατοίκους , αντίστοιχο με τη Σκάλα Βραδέτου . Νερό υπήρχε από το καταφύγιο ως τον Αγιο Δημήτριο , όλο το φαράγγι ήταν στεγνό .

Από Γιατραικα ώς Βόρειο από την άσφαλτο . Σήμα κινητής ΜΟΝΟ κοντά στο καταφύγιο !!!

Τα υπόλοιπα στις φώτο .

Εκκίνηση λίγο έξω από το χωριό . Άγιοι Απόστολοι

παγκάκια και το εκκλησάκι ανοικτό

Κατεβαίνουμε προς Ρίντομο

Θέση Άβουρος - φτάσαμε στο ρέμα

Πέτρινοι πάγκοι , νερό

Θα συναντήσουμε αρκετά τέτοια σημεία χωρίς καμία τεχνική δυσκολία

PictographCave Altitude 1,772 ft

Σπηλιά

PictographBridge Altitude 2,369 ft

Πηγαδιώτικο γεφύρι

Σωλήνας

εμφανίστηκε στο Πηγαδιώτικο γεφύρι και υπήρχε σε όλο το μήκος του ρέματος . Ίσως το χρησιμοποιούν για να ποτίζουν το μαγικό χορτάρι .

Ακριβώς από επάνω είναι ο δρόμος . Υπάρχουν πολλά παλιά ίχνη από μονοπάτια και καλντερίμια που μπορούν να σε μπερδέψουν όπως έκαναν με εμάς . Λίγο παραπάνω προσοχή .

PictographCave Altitude 2,799 ft

Σπηλιά και κτηνοτροφική παράγκα

Παναγιά Καψοδεματούσα

Νερό , πάγκοι και χώρος για διανυκτέρευση . Το εκκλησάκι ανοικτό και δίπλα ακριβώς ένας πολύ φροντισμένος ξενώνας τον οποίο βρήκαμε ανοικτό . Υπάρχει σελίδα στο FB με το τηλέφωνο του διαχειριστή . https://www.facebook.com/people/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%9A%CE%B1%CF%88%CE%BF%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%83%CE%B1/100046578323616/?locale=el_GR&paipv=0&eav=AfYyTG9IaJnOkalGz5UpubBtEi_tBRKlQCkHeHkKLqn-bcvjWrO1GM6n-hZgENrFU_8&_rdr

Οικισμός Ρίντομου

Λίγα κτίσματα

PictographCave Altitude 4,790 ft
Photo ofΣπηλιά - μας προστάτεψε από την μπόρα Photo ofΣπηλιά - μας προστάτεψε από την μπόρα Photo ofΣπηλιά - μας προστάτεψε από την μπόρα

Σπηλιά - μας προστάτεψε από την μπόρα

προς διάσελο Χαλασμένου (Κακή Τίκλα) . Δεξιά φάινεται η κορυφή Χαλασμένο 2204μ .

Λίγο πριν το διάσελο

Διάσελο Χαλασμένου (Κακή Τίκλα)

για τη διάσχιση της κορυφογραμμής Αθάνατη Ράχη υπάρχει πολύ καλή σήμανση

τέλεια πυραμίδα

ανάβαση για Προφ.Ηλία 2405μ

κατεβαλινωντας προς καταφύγιο

PictographWilderness hut Altitude 5,108 ft

Κατφύγιο ΕΟΣ Σπάρτης

Θέση Βαρβάρα . Στα 200μ υπάρχει πηγή με λιγοστό νερό . Οι υπέυθυνοι του καταφυγίου Βαγγέλης και Δήμητρα είναι οι πιο φιλόξεονοι και εξυπηρετικοί άνθρωποι που έχουμε συναντήσει σε καταφύγιο . Κοιμηθήκαμε σε σκηνή μπροστά από το καταφύγιο αλλά καλό είναι να στήσετε λίγο πιο πέρα γιατί ΄φτάνουν τα αυτοκίνητα και έχει αρκετή βαβούρα .

Fountain

Πάνω από τους Πενταυλούς

Αγ.Δημήτριος

νερό . Από εδώ ξεκινάει η μία ακόμα ανάβαση για τον Πρ.Ηλία μέσω της Μουσγία ή Μουζιά . Υπάρχει και καταφύγιο ανάγκης του ΕΟΣ Καλμάτας το οποίο δεν εντοπίσαμε ανάμεσα σε καμιά εικοσαριά κτίσματα που είχε η τοποθεσία .

Η διαστάυρωση του ρέματος Στενό Λαγκάδι με το ρέμα του Βυρού . Στο μάθος εγκαταλλειμένος νερόμυλος