Photo ofΤαΰγετος: Άγιος Ιωάννης - Παναγία Ζαγούνα - Μονή Φανερωμένης - Φαράγγι Λαγκαδιώτισσας - Παρόρι Photo ofΤαΰγετος: Άγιος Ιωάννης - Παναγία Ζαγούνα - Μονή Φανερωμένης - Φαράγγι Λαγκαδιώτισσας - Παρόρι Photo ofΤαΰγετος: Άγιος Ιωάννης - Παναγία Ζαγούνα - Μονή Φανερωμένης - Φαράγγι Λαγκαδιώτισσας - Παρόρι

November 27, 2022
November 2022

near Parórion, Peloponnese (Greece)

Η διαδρομή έγινε την Κυριακή 27.11.2022 από τον φυσιολατρικό όμιλο Ρ.Ο.ΜΠ.Α.

Η Μονή Παναγίας Ζαγούνας είναι μία από τις πιο γνωστές και πιο εύκολα προσπελάσιμες σπήλαιοεκκλησιές του Ταϋγέτου. Η Μονή φωλιάζει σε μία μεγάλη σπηλαιώδη κοιλότητα, πάνω από τον Άγιο Ιωάννη, δίπλα από το Παρόρι. Το μονοπάτι που οδηγεί εκεί είναι κτιστό και καλά σημαδεμένο (κίτρινο τετράγωνο).

Ξεκινάμε λοιπόν από τον Άγιο Ιωάννη και με καλό λιθόκτιστο μονοπάτι που κάνει ελιγμούς σε μία βραχώδη πλαγιά φτάνουμε κάτω από το σπηλαιομονάστηρο της Παναγίας Ζαγούνας, που λάμπει μέσα στη μεγάλη κοιλότητα της σπηλιάς, πίσω από τον χαμηλό περίβολο. Η προσπέλαση της Μονής γίνεται από παρακλάδι του σημαδεμένου μονοπατιού, το οποίο ξαναενώνεται με το κύριο μονοπάτι λίγο ψηλότερα. Το μοναστικό συγκρότημα αποτελείται από το καθολικό και ένα διώροφο σύμπλεγμα κτιρίων, ενώ υπάρχει και μία μικρή δεξαμενή.
Συνεχίζουμε σε μικρά δρομάκια των ελαιώνων και περνώντας από το εκκλησάκι του Αγίου Δημητρίου φτάνουμε στη Μονή Φανερωμένης όπου συγκλίνουν τα σκέλη του Ε4 από Ταΰγέτη/Περγανταίικα και Αναβρυτή. Η Μονή Φανερωμένης Λακωνίας, παλαιότερα Λακεδαίμονος, βρίσκεται κοντά στη κοινότητα Αναβρυτή και ακριβώς επί της πλησίον βουνοκορφής. Το καθολικό της Μονής αυτής είναι αφιερωμένο στο γενέσιο της Θεοτόκου και εορτάζει στις 8 Σεπτεμβρίου κατ΄ έτος. Επίσημα αποτελεί Μετόχι της Ιεράς Μονής των Αγίων Τεσσαράκοντα, στο οποίο προΐσταται εφημέριος.

Από τη Μονή Φανερωμένης κατεβαίνουμε τον αργό χωματόδρομο προς τη ρεματιά της Λαγκάδας. Ο δρόμος έχει μικρή κλίση και κάνει μεγάλους ελιγμούς, αλλά τουλάχιστον διατρέχει μία ζώνη με πλούσια βλάστηση και πολλά νερά. Φτάνοντας στο επίπεδο της εκκλησίας Μεταμόρφωση Σωτήρος περνάμε ένα ρέμα. Να σημειώσουμε εδώ ότι δίπλα στην εκκλησία υπάρχει βρύση με καθαρό νερό. Στη συνέχεια μπαίνουμε σε πολύ καλό μονοπάτι που σύντομα αποκαλύπτεται ότι αποτελεί το ρήγμα ενός παλαιού αλλά πάντα σε χρήση υδραγωγού. Περνάμε άλλη μία φορά το ρέμα και συνεχίζουμε στη δεξιά πλευρά της χαράδρας μέχρι το τέλος. Σύντομα φτάνουμε σε μία μακριά ζώνη βράχων, όπου οι τεχνικοί διάνοιξαν ένα σχεδόν οριζόντιο διάδρομο σήμερα ασφαλισμένο με κάγκελα. Μετά το εντυπωσιακό αυτό πέρασμα, συναντούμε έναν βουερό καταρράκτη, που δημιουργείται από την υπερχείλιση του υδραγωγού και κατηφορίζουμε έντονα μέχρι τη διακλάδωση με την Παναγία Λαγκαδιώτισσα.
Συνεχίζουμε σε ωραίο μονοπάτι και μετά δρομάκι μέχρι την άσφαλτο...