← Part of Kocaeli Yarımadası

Taşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2017 12 )

Photo ofTaşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2017 12 ) Photo ofTaşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2017 12 ) Photo ofTaşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2017 12 )

March 9, 2019
December 2017

near Kutluca, Kocaeli (Türkiye)

Sıcak, keyifli, uzatmaları oynayan bir sonbahar sabahı. Zamana direnen Roma dönemi eseri Taşköprü'nün yanındayız, restorasyon sonrası halini ilk kez körüyoruz. Altından akan Kocaçayı takip ederek başlıyoruz yürüyüşe. Bastığımız yerler çoktan dökülmüş meşe yaprakları ile kaplı, sararmış gürgenler ise inatla dallarında duruyor, arada ormanın süsü olan Akçaağaçlar var. Yaban bir parkura susadığımız belli, herkes kendi mücadelesi içinde keyifle yol alıyor patikada.

Bir kaç noktada dik kayaları aşmamız gerekiyor, zorlanmıyoruz. İlk büyük engelimiz son yağışlarla yükselen sular ve dereyi geçmek için paçaları sıvamak yeterli. Elbette dereye düşmeden...

Günün en güzel sürprizlerinden birini ise dere kenarında karşılaştığımız küçük bir su samuru ailesi yapıyor. Üç bireyden oluşan bu aileyi doğal ortamlarında görmek büyük bir şans ve son derece keyif verici.

Çoban Geçidi Kanyonu'nun etkileyici atmosferini geride bırakıp yürüyüşü Duraklı Köyü yakınlarında sonlandırıyoruz.