← Part of Kocaeli Yarımadası

Taşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2012 12 )

Photo ofTaşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2012 12 ) Photo ofTaşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2012 12 ) Photo ofTaşköprü'den Çobangeçidi'ne ( 2012 12 )

June 19, 2020
December 2012

near Kutluca, Kocaeli (Türkiye)

Bu güzel parkuru tekrar ziyaret etmek için bir sene daha beklemedik ama neredeyse pazar sabahına kadar yağan yağmur bir hafta boyunca tek endişemiz oldu. Nihayetin de o da anlayışlı davrandı, ilk önce gökyüzünün mavisi gösterdi kendini sonra da pırıl pırıl bir güneş…

Bu sefer oldukça kalabalığız. Arkadaşlarımızdan özellikle kaygan zemine karşı dikkatli olmalarını istedikten sonra Taşköprü’yü arkamızda bırakarak yürüyüşe başlıyoruz. Ekibimiz dinamik ve oldukça neşeli. Dere boyu uzanan patikayı takip ediyoruz.

Bir hafta önce bıraktığımız fotojenik mantarlar cömert pozlar vermek için aynı yerde bizi bekliyorlar. Muşmulalara ise daha erken rastlıyoruz. Küçük molalarla ilerlerken denk geldiğimiz kurbağalar bile ilgimizden, objektiflerimizden nasibini alıyor.

Yolun yarısı aynı zamanda öğle yemeği zamanı. Sırasıyla biber, soğan, sarımsak ve sucuklar ziyaret ediyor ateşi… Herkes acıkmış ama ilk önce bayanlar. Ve tabii üstüne, yanımızda termoslarla getirdiğimiz sıcak suyla yapılan çayda hiç fena olmuyor.
Sonrasında çok yolumuz yok ama parkurun ikinci bölümü görsel açıdan daha da etkileyici.
Derenin genişlediği ve kayaların içinde büyükçe göller yaptığı bölgede suya düşen yansımalarımız, yörede yaşayanların “Karasu” dediği dediği küçük bir dere boyutlarındaki su kaynağı, hemen onun dibinden başlayan ve yüzeyleri yemyeşil karayosunları ile kaplı kayalardan oluşan Çoban Geçidi Kanyonu’nun büyülü atmosferi günün akıldan çıkmayan güzellikleri.

Bunların birbirinden güzel insanlarla paylaşılmış olması ise ayrıca mutluluk verici. Hayata değer katmak kendi elimizde…