Photo ofTaşeli Platosu \ Namaras Yaylası - Susam Gölü ( Susam beli ) - Kuruca Yaylası ( Göç ) Kervan Yolu \ Gündoğmuş Photo ofTaşeli Platosu \ Namaras Yaylası - Susam Gölü ( Susam beli ) - Kuruca Yaylası ( Göç ) Kervan Yolu \ Gündoğmuş Photo ofTaşeli Platosu \ Namaras Yaylası - Susam Gölü ( Susam beli ) - Kuruca Yaylası ( Göç ) Kervan Yolu \ Gündoğmuş

June 10, 2019
June 2019

near Korucak Yaylası, Antalya (Türkiye)

Karlar Ülkesi Eğri göl, Karın göl,Demir Kapı Göç Yolu Doğa Yürüyüşü - Gündoğmuş

Eğrigöl'ün bölgesindeki dağlar kapsayan (Geyik,Barçın,Karayılan,Çürük dağ, Deli dağ, Delik dağı, Papazbaşı, Gümüşsayı dağı ) aşınma o ölçüde olmuştur ki, sıradağlar bıçak şeklinde uzanıp giden keskin sivriler, dik ve yüksek kayalıklar, dar ve derin vadiler karstik şekilde oluşturmaktadır.
Develerine Alanya ve Side limanlarından yükledikleri yükleri Konya’ya götürün ve Tuz Gölü’nden tuz yükleyerek Alanya ve Side limanlarına götüren insanların binlerce yıldır kullandığı göç yolu ladin ,çam ve sedir ormanlarıyla kaplı vadilerden geçen bu yol bazı bölümlerde ağaçtan yapılma han ve köprüler bulunmaktaydı. Göç yolu 2000 rakımlı yaylalardan,göllerden ve kayalık Toros platosundan geçmektedir.

Bizde bu yaylalarda bulunan göllerin en büyüğü olan Eğri gölün çevresini, Kar sularının oluşturduğu su kaynaklarından geçerek Eğri gölü dolaştık daha sonra kervan yolunun bir kısmını yürüdük ve günü tamamladık .
Yaylada ki Çobanlardan et, süt, peynir, kiraz alarak onlara da bir katkı sağladık.