Döşeme Yolu ( Kral Yolu ) Kervan Yolu ( Dağbeli köyü - Kovanlık Köyü ) 12 km

Photo ofDöşeme Yolu ( Kral Yolu ) Kervan Yolu ( Dağbeli köyü - Kovanlık Köyü ) 12 km Photo ofDöşeme Yolu ( Kral Yolu ) Kervan Yolu ( Dağbeli köyü - Kovanlık Köyü ) 12 km Photo ofDöşeme Yolu ( Kral Yolu ) Kervan Yolu ( Dağbeli köyü - Kovanlık Köyü ) 12 km

February 17, 2019
February 2019

near Dağ, Antalya (Türkiye)

İddaaa Ediyoruz Her zaman Görselleri Yüksek Rotalarda Doğa Yürüyüşü Gerçekleştiriyoruz..

Bu hafta sonu 2 tane birbirinden farklı bir (göç) kervan yoluna gittik. Oluşumları yapılışları yönünden İkisi de birbirinden farklı özellikte ve farklı çoğrafya da bulunmaktadır. İkisi de kendine göre Uzun ve Yorucu oldu ama sağlıklı bir şekilde etkinliğimizi tamamladık.

Taş Döşemeli Kervan Yolu ( Dağbeli köyü - Kovanlık Köyü ) 11 km

Kimi Antik kral yolu diyor kimi Roma,kimi ise Via Sebaste yolu diyor, Şimdide Pisidia Yolu olmak için başvurulmuş.

Antalya ovasını Anadolu Platosuna bağlayan önemli bir geçiş noktası olmasından dolayı bu bölgedeki en eski uygarlıklar tarafından kullanılmış. Özellikle taş döşemenin yapıldığı Roma dönemi ve ardından Bizans ve son olarak Selçuklu zamanında yapılan Kervansaray ve yol tadilatlarının günümüze kadar ulaştığı görüldüğünden antik bir yol demek daha doğru olacak.