Tartareu corral de Canut Malera 100 cims Noguera

Photo ofTartareu corral de Canut Malera 100 cims Noguera Photo ofTartareu corral de Canut Malera 100 cims Noguera Photo ofTartareu corral de Canut Malera 100 cims Noguera

April 22, 2024
April 2024

near Tartareu, Catalunya (España)

La Malera es una muntanya de 877 metres que es troba damunt del poblet de Tartareu (municipi de les Avellanes y santa Linya) a la comarca de la Noguera.
Te un vértex geodèsic i es a la llista dels "100 cims" de la FEEC.
Anem fins a Tartareu, que te les restes d'un Castell i per on pasa el riu Farfanya. El track que hem trobat surt del poble i fa molts quilòmetres per pista.
Nosaltres anem amb 4 x 4 fins el Corral de Canut i ens en estalviem un bon tros. Anem pujant per la vora del barranc d'Espinau, pel camí trobem molts autos estacionats, penso que hi deu haver alguna cova o avenc.
Passem els edificis del Corral de Canut, alguns ben arreglats i aparquem bé vora una ampla pista.
Començem a caminar seguint-la direcció Sud. Es una pista molt suau. Ja ens sembla veure l'objectiu i ens desviem a la dreta per una altra pista menys marcada (fita) .Al cap de poc es torna camí i aviat som al vertex geodèsic damunt un penyal.
Bones vistes cap el nord del Monsec d'Ares, una mica més al davant el de Rubies . Pel fondo del estret de Collegats, veiem més amunt la serra de Carreu-Boumort.
Davant del Montsec de Rubies, sant Mamet i mes avall la serra de Montroig on hi ha la Pala Alta i al seu extrem la ermita de Montalegre.
Pujant "100 cims" anem coneixent tota la gografia catalana.

Tornem pel mateix camí fins al auto. Un "100 cim" fàcil si ens hi podem acostar amb auto (millor 4 x 4 o SUV)