Photo ofTARRAGONÈS RODA DE BARÀ-Plana del Xim-Cova de'n Duran-Barraca del Magí i Pedrera de l'Elies Photo ofTARRAGONÈS RODA DE BARÀ-Plana del Xim-Cova de'n Duran-Barraca del Magí i Pedrera de l'Elies Photo ofTARRAGONÈS RODA DE BARÀ-Plana del Xim-Cova de'n Duran-Barraca del Magí i Pedrera de l'Elies

-111 ft
April 13, 2023
February 2021

near Roda de Barà, Catalunya (España)

Ruta circular pels voltants de Roda de Barà.
Sortim de l'Avinguda de l'Avenc que està en la part nova de Roda de Barà. Anem sortint del poble seguint el track. Sense problema amb el gps...Avgda. de la Manxa ...Per pista pugem el Pujol de la Morella. Mirador.
PUJOL DE LA MORELLA. Boniques vistes sobre la costa i el poble. Desfem el la pujada i seguim la ruta. Anem en direcció Nord cal el Pi Solitari.
PI SOLITARI. Exemplar de pi singular. Seguim carenejant i passem per un mas en ruïnes en direcció a la Plana del Xim.
PLANA DEL XIM. Tenim la Finca Pedra Grossa limitada per una tanca a la nostra esquerra, i a la dreta unes antigues parades. Arribem a una fita de terme amb les lletres R (Roda) i B(Bonastre). Aquí a la Plana del Xim, en un collet, fem una parada. Cap a la nostra dreta marxa la Carrerada de Santa Coloma. Nosaltres seguim recte en direcció a la Serra de la Martinota. Tenim tot el camí la tanca de la finca Pedra Grossa a la nostra esquerra.
Cruïlla. Deixem la pista principal i anem a la dreta per un camí per sota la Serra de la Martinota. Baixem una mica i ens trobem la Cisterna del Pelosa.
CISTERNA DEL PELOSA. Cisterna de pedra seca molt interessant. Seguim el camí que va baixant cap el fondo d'una barrancada. Trobem un pal indicador i el camí es converteix en pista.
Pal indicador que ens assenyala la Barraca del Magí i la Cova de'n Duran, un a cada costat de la pista. Fem visita a les dos.
BARRACA DEL MAGÍ. Forta pujada fins a la barraca de pedra seca del Magí. Molt interessant. Desfem el camí fins la pista.
COVA DE'N DURAN. Bonica cova sota la Serra de la Martinota. No és molt fonda però hi ha alguna formació. Val la pena entrar-hi. No té cap problema. Porteu llum i casc. desfem el camí fins la pista per continuar la nostra ruta.
Passem per sota el túnel de l'AVE. Deixem la pista per anar per camí alternatiu. Tornem a la pipsta.
A la nostra dreta la Masieta del Virgili i més endavant una caseta d'aigües i seguim ruta fins el dipòsit d'aigua de l'urbanització. Pocs metres més endavant deixem la pista per agafar, a ma dreta, el Camí dels Carros.
CAMÍ DELS CARROS. En aquest camí encara hi veiem les marques de les roderes dels carros marcades a la pedra. al final d'aquest camí, a ma esquerra, anem a veure el Corral del Xim.
CORRALS DEL XIM. Seguim el camí fins l'entrada de l'urbanització. Entrem en un eixample residencial, i més endavant la Pedrera de l'Elies.
PEDRERA DE L'ELIES. Es tracta d'una antiga cantera romana utilitzada, segurament per fer un port a la costa de Roda i potser per Tarraco. També i ha un Forn de Calç. Trobem panells informatius dintre del recinte. Sortim de la Pedrera i entrem al carrer Josep Maria de Segarra, Josep Carner i París, per arribar al final de la nostra ruta.

antigues parades

EL PI SOLITARI

Finca Pedra Grossa

PictographReligious site Altitude 646 ft

Fita termes 'R' i 'B' (Roda-Bonastre)

PictographReligious site Altitude 118 ft

FORN DE CALÇ

LA PLANA DEL XIM

Mas (ruïnes)

MASIETA DEL VIRGILI O DE LA COVA

Pal Indic Barraca-Cova

Photo ofPal Indic Plana del Xim-Pi Solitari-Cova Crani Photo ofPal Indic Plana del Xim-Pi Solitari-Cova Crani Photo ofPal Indic Plana del Xim-Pi Solitari-Cova Crani