Targassonne - Les Angles. les bulloses i el pic Carlit

Photo ofTargassonne - Les Angles. les bulloses i el pic Carlit Photo ofTargassonne - Les Angles. les bulloses i el pic Carlit Photo ofTargassonne - Les Angles. les bulloses i el pic Carlit

July 26, 2023
July 2023

near Targassonne, Occitanie (France)

les bullosses i el pic Carlit. Jornada intensa de muntanya. Cal ser-hi abans de les set del matí, hora que tallen l'accès i llavors fan busos llençadora. El matí frescot, però aviat entrem en calor caminant suau per entre llacs i més llacs, si és el temps i hi entens pots, miracle, trobar algun cep (boletus deliciosus i molt apreciat pel gavatxos). De mica en mica, entre llacs i més llacs, el camí es va enfilant fins arribar a l´últim llac on esmorzem, avui sense congesta de neu, ara molt escasses i tot seguit, repostant forces amb la bóta del Pep, enfilem el camí, ara cara amunt, cada vegada més agressiu, però aviat som dalt, per cert ple de gent i la temperatura ja és molt agradable i el vent s'ha calmat, no sé com. I ara doncs mitja volta i avall, però no, el Nicolau es reserva a la recàmera el retorn per la carena, obrint la circular i admirant una i altra vegada, tant els llacs de cara sur com els de cara nord i les muntanyes del puigpedrós de lanós i els perics i les congestes de neu de banda i banda de carena. A la baixada amb els tendons dels peus, una mica emprenyats com sempre, sentim el balar de bestià, són dos isars, la mare, se suposa i un isard jove cama-trencat que seguia com podia la seva mare que anava i venia i no el deixava de cap manera. Avui no hem vist cap helicopter però sí una avioneta que ha anat i vingut. El Berguedà és una autèntica meravella, però això no ho tenim. Gaudim de les dues bandes del Pirineu i no ho digueu a ningú, que si el cel existeix s'hi hauria d'assemblar força. Salut i sort !!!

PictographLake Altitude 7,113 ft

PictographLake Altitude 8,271 ft

PictographLake Altitude 8,533 ft

PictographLake Altitude 8,583 ft

esmorzar al peu del llac a sota del Carlit

PictographLake Altitude 9,524 ft

llacs i vistes de les muntanyes

Cim del Carlit

cim del Carlit, segon

Photo ofCollada amb vistes al puigpedrós de lenós Photo ofCollada amb vistes al puigpedrós de lenós Photo ofCollada amb vistes al puigpedrós de lenós

Collada amb vistes al puigpedrós de lenós

el Carlit de retorn

PictographLake Altitude 9,058 ft
Photo ofllacs i més llacs i muntanyes des del puigpedrós de lenós als perics Photo ofllacs i més llacs i muntanyes des del puigpedrós de lenós als perics Photo ofllacs i més llacs i muntanyes des del puigpedrós de lenós als perics

llacs i més llacs i muntanyes des del puigpedrós de lenós als perics

carenes i refugis de pastor

Photo ofcoll i carena i més carena del viatge de retorn amb vista de llacs i muntanyes Photo ofcoll i carena i més carena del viatge de retorn amb vista de llacs i muntanyes Photo ofcoll i carena i més carena del viatge de retorn amb vista de llacs i muntanyes

coll i carena i més carena del viatge de retorn amb vista de llacs i muntanyes

PictographLake Altitude 9,177 ft

carenes i vistes

PictographLake Altitude 7,356 ft

llacs i vistes de les muntanyes

PictographLake Altitude 7,044 ft

PictographMooring point Altitude 6,624 ft

llacs de les boullosses i parking

• Photo of Rserrafont
    Rserrafont Jul 26, 2023

Realment és l'atracció del sur de França després del tour. Es inimaginable tanta gent escampada per la muntanya, francesos la majoria, equipats i sense equipament, esportistes corrent i dones i quitxalla amb gossos a fer un pique*nique a un dels quinze o vint llacs que tenim a l'avast amb fred al matí i calor a migdia.

Em descuidava del refrigeri post-caminada, avui de carmayola amb una bona cerveseta i l'obsequi de celebració del sant jose-mari amb una ampolla de xampay (juvé i camps) a quatre graus de temperatura com manen els canons de la masia Canet de cal Llorenç i sis copes de cristall per brindar per la salut del poble i de la muntanya.

• jaumesangra Jul 27, 2023

Una gran excursió que cal estar molt en forma! Gràcies per compartir!

• Photo of Rserrafont
    Rserrafont Jul 27, 2023

Només s’ha d’anar amb una colla de flipats que no et deixen respirar en tot el camí i com sempre, anar-hi, anar-hi i anar-hi !!!