Targassone - Pic dels Moros

December 30, 2014
December 2014

near Targassonne, Région Languedoc-Roussillon (France)

Aquesta entrada té un component especial. Fa anys vaig començar a pujar muntanyes i és una pràctica habitual del meu temps lliure. Degut al meu afany col·leccionista (que reconec) he anat anotant totes i cadascuna de les muntanyes a les quals he tingut el privilegi de pujar. Així, el cim que us descriuré a continuació és el número 400 de la meva llista i sempre fa il·lusió arribar a xifres centenàries. Ja sé que alguns pensareu que el Pic dels Moros no és un cim amb categoria suficient per celebrar una xifra centenària. Cert. L'objectiu inicial era un cim més popular però les condicions meteorològiques d'aquests darrers dies, amb vent i fred molt intens al Pirineu, ens van fer replantejar la situació i vam decidir pujar a una muntanya on poder assegurar l'objectiu i gaudir de l'excursió.

El Pic dels Moros és un cim poc conegut que forma part dels 100 Cims de la FEEC. A l'estiu pot resultar una muntanya molt fàcil, per pujar en família, i a l'hivern és un cim igualment fàcil on els poc avesats a caminar per la neu podem gaudir-ne. Però el que sí que es pot considerar és un mirador increïble, sobretot del gegant de la zona, el Carlit.