Photo ofTaradell - L'Enclusa (100 cims) - Collada de Mansa - Castell d'en Boix - Taradell Photo ofTaradell - L'Enclusa (100 cims) - Collada de Mansa - Castell d'en Boix - Taradell Photo ofTaradell - L'Enclusa (100 cims) - Collada de Mansa - Castell d'en Boix - Taradell

January 6, 2024
January 2024

near Taradell, Catalunya (España)

[CAT]

Ruta fàcil per Taradell però molt interessant, amb preciosos miradors des de La Trona i visita a les cuines d'en Rocaguinarda, i el castell de Taradell, enclavat en una imponent roca. Només trobem dues petites desgrimpades a la ruta: un a les Cuines de Rocaguinarda i un altre en iniciar la baixada de L'Enclusa. Tots dos són fàcils i aptes per a tots els públics.

El track surt de la població de Taradell i es dirigeix cap a la petita ermita de St Quirze de Subiradell, documentada des dels S. X i XI. Seguint les marques de PRC-42, arribarem als increïbles miradors de la Trona, represent el camí per dirigir-nos a les coves de Rocaguinarda. Aquests coves entre roques van ser refugi del famós bandoler Perot Rocaguinarda, esmentat fins i tot per Cervantes en el seu llibre El Quixot. Per arribar-hi, hi ha una petita desgrimpada sense cap complicació.

Continuem pel camí resseguint els cingles uns metres per, poc després, tornar al camí que ens portarà a L'Enclusa, categoritzada com un dels 100 cims emblemàtics de la FEEC. L'Enclusa és el punt més alt de Taradell i té unes precioses vistes sobre el Castell d'en Boix, La Plana de Vic, les Guilleries i el Montseny. El seu nom és perquè, de lluny, recorda l'enclusa d'un ferrer.

Una vegada a L'Enclusa, cal seguir el PRC-42, però el camí està una mica amagat i cal desgrimpar per reprendre el camí principal, cap a la carretera B520 fins arribar a la Collada de Mansa. En aquest punt es creua la carretera i s'agafa el trencall a la dreta, que ens portarà al Castell de Taradell o Castell d'en Boix. Abans, però, el PR passa per unes boniques baumes anomenades "Roques Trabucaires".

El Castell d'en Boix està enclavat a la carena d'unes grans roques que el fa molt característic. Encara que en queden poques restes, el seu enclavament, les vistes i la seva fàcil accessibilitat fa que sigui un lloc molt visitat.

Un cop vist el castell, ens dirigim per un sender que passa per sota d'aquest, fins arribar al mas de Mansa.
Punt a partir del qual es va resseguint el torrent que porta el mateix nom, fins arribar al Pantà de Taradell. El sender es conerteix en pista fins arribar de nou a la població de Taradell, passant pel seu centre històric. Girant a la dreta, conclourem la ruta a la urbanització de La Roca.

Els punts destaccats de la ruta són els següents:

- Ermita de Sant Quirze de Subiradells (1.0 km)
- Font del Drac (1.3 km)
- Cuines d'en Rocaguinarda (3.5 km)
- L'Enclusa (4.0 km)
- Collada de Mansa (4.6 km)
- Puiggrifó (5.6 km)
- Coll de Taradell (6.0 km)
- Mirador de les Roques Trabucaires (6.3 km)
- Castell de Taradell (6.8 km)
- Pantà de Taradell (9.6 km)
- Ermita de Santa Llúcia (11.4 km)
- Font Gran (11.7 km)

[ESP]

Ruta fácil por Taradell pero muy interesante, con preciosos miradores desde La Trona y visita a las Cuines de Rocaguinarda, y el Castillo de Taradell, enclavado en una imponente roca. Sólo encontramos dos pequeños destrepes en la ruta: uno en las Cuines de Rocaguinarda y otro al iniciar la bajada de L'Enclusa. Ambos son fáciles y aptos para todos los públicos.

El track sale de la población de Taradell y se dirige hacia la pequeña ermita de St. Quirze de Subiradell, documentada desde los S. X y XI. Siguiendo las marcas de PRC-42, llegaremos a los increíbles miradores de la Trona, representando el camino para dirigirnos a las cuevas de Rocaguinarda. Estas cuevas entre rocas fueron refugio del famoso bandolero Perot Rocaguinarda, mencionado incluso por Cervantes en su libro Don Quijote. Para llegar, hay un pequeño destrepe sin ninguna complicación.

Continuamos por el camino siguiendo los riscos unos metros para, poco después, volver al camino que nos llevará a L'Enclusa, categorizada como una de las 100 cimas emblemáticas de la FEEC. L'Enclusa es el punto más alto de Taradell y tiene unas preciosas vistas sobre el Castillo de Boix, La Plana de Vic, las Guilleries y el Montseny. Su nombre se debe a que, de lejos, recuerda el yunque de un herrero.

Una vez en L'Enclusa, hay que seguir el PRC-42, pero el camino está un poco escondido y hay que destrepar para reanudar el camino principal, hacia la carretera B520 hasta llegar a la Collada de Mansa. En este punto se cruza la carretera y se toma el desvío a la derecha, que nos llevará al Castillo de Taradell o al Castell d'en Boix. Antes, el PR pasa por unas bonitas baumas llamadas "Rocas Trabucaires".

El Castell d'en Boix está enclavado en la cresta de unas grandes rocas que lo hace muy característico. Aunque quedan pocos restos, su enclave, sus vistas y su fácil accesibilidad hace que sea un lugar muy visitado.

Una vez visto el castillo, nos dirigimos por un sendero que pasa por debajo de éste, hasta llegar a la masía de Mansa.
Punto a partir del cual se va siguiendo el torrente que lleva el mismo nombre, hasta llegar al Pantano de Taradell. El sendero se convierte en pista hasta llegar de nuevo a la población de Taradell, pasando por su centro histórico. Girando a la derecha, concluiremos la ruta en la urbanización de La Roca.

Los puntos destacados de la ruta son los siguientes:

- Ermita de Sant Quirze de Subiradells (1.0 km)
- Font del Drac (1.3 km)
- Cuines d'en Rocaguinarda (3.5 km)
- L'Enclusa (4.0 km)
- Collada de Mansa (4.6 km)
- Puiggrifó (5.6 km)
- Coll de Taradell (6.0 km)
- Mirador de les Roques Trabucaires (6.3 km)
- Castell de Taradell (6.8 km)
- Pantà de Taradell (9.6 km)
- Ermita de Santa Llúcia (11.4 km)
- Font Gran (11.7 km)

Trencall a l'esquerra i agafar la pista. Direcció a La Codina.

Ermita St. Quirze de Subiradell

Trencall a la dreta

Trencall a l'esquerra, seguint la fita

PictographCave Altitude 2,741 ft

L'Enclusa (100 cims)

Puiggrifó

Coll de Taradell. Agafar trencall a la dreta

Photo ofBaumes 'Roques Trabucaires'. Seguir el PRC-42 Photo ofBaumes 'Roques Trabucaires'. Seguir el PRC-42 Photo ofBaumes 'Roques Trabucaires'. Seguir el PRC-42

Baumes 'Roques Trabucaires'. Seguir el PRC-42

PictographCastle Altitude 2,609 ft
Photo ofCastell de Taradell o Castell d'en Boix Photo ofCastell de Taradell o Castell d'en Boix Photo ofCastell de Taradell o Castell d'en Boix