Tara krug oko Race

October 10, 2017
September 2017

near Šljivovica (Serbia)

Tara je mozda i najlepsa srpska planina, a posto smo prethodno obisli Banjsku Stenu, resili smo da obidjemo i kanjon Race sa druge strane (sa strane manastira smo vec bili ove godine). Parkirali smo kod starog hotela Tara, sada potpuno razrusenog, pa odatle nizbrdo do brane Jarevac. Tu smo krenuli malo niz reku, ali posto je ovaj predeo poznat po medvedima, a nije bas da smo isli po stazi, napravili smo par snimaka, osetili vodu, a zatim se vratili do brane. Odatle uzbrdo, kroz predivnu sumu, do makadama za manastirkse stanove. Levo od njih je put ka vidikovcu Crnjeskovo, sa kojeg se pruza pogled ka dolini Race i Bajinoj Basti. Nazad do stanova, pa zatim asfaltom ka hotelu Beli Bor. Posto je asfalt dosadan :) a mi bejasmo jos zeljni avanture, preprecili smo preko livade, kroz presuseni kanjon, uzbrdo pored nekih kuca, i osvanusmo na starom parkingu Belog Bora. Odatle poznatim putem nizbrdo ka reci, koja sa sumom pravi fenomenalnu prirodu. Prateci reku stigosmo do brane Jarevac sa druge strane, sto nam je i bio cilj. Lagana tura koju svakom preporucujem