Tapis-St. Cristofol dels Horts-El Fau-St Pere dels Vilars

Photo ofTapis-St. Cristofol dels Horts-El Fau-St Pere dels Vilars Photo ofTapis-St. Cristofol dels Horts-El Fau-St Pere dels Vilars Photo ofTapis-St. Cristofol dels Horts-El Fau-St Pere dels Vilars

November 10, 2019
November 2019

near Tapis, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe al parquing a l'entrada del poble.
Passem per davant can Mach i travessem la carretera i seguim una pista a l'esquerra que passa pel costat d'una casa que deixem a l'esquerra. Seguim la pista , hem travessat el riu 4 vegades, la última just travessar agafem un corriol a la dreta, (ens ha costat una mica trobar-lo) però hem grimpat per unes pedres. Aquest corriol té una forta pujada i està marcat a arbres i pedres amb rodones vermelles i ens porta al coll dels Horts. Agafem el camí que ens porta a Sant Cristòfol dels Horts. Per darrera l'església (està amb obres i molt esgavellada) agafem un camí amb marques grogues amb unes vistes molt maques. Ens porta fins al Coll de la Fiola i el mas dels mateix nom.
Hem anat fins la casa i per l'esquerra de la casa hem agafat una pista amb indicador EL FAU, està molt ben indicat marcat amb groc (itinerània) fins arribar a un encreuament on hi ha un indicador, 500 mts amunt arribem a l'ermita. Està oberta i es pot visitar. H9i ha unes vistes espectaculars de les muntanyes i de l'Empordà.
Desfem els 500 mt i agafem el camí de la dreta senyalitzat amb itinerània. Seguim per la pista i ens trobem a peu amb el Teix mil·lenari del Fau i l'alzina centenària de la font del Bac.
Anem baixant i seguint les marques (no n'hi ha masses però s'en van trobant). Hi ha un punt que ens hem equivocat de camí però amb pocs metres hem rectificat. Seguim fins arribar a Sant Pere dels Vilars. Passat l'església agafem la pista a l'esquerra que ens portarà fins a Tapis. Està ben indicat i no té pèrdua.