Photo ofTapis, Sant Cristófol dels Horts, Serra Grillera, Marede déu de la Fau, Sant pere dels Vilars, Tapis. 2020-01-18. Photo ofTapis, Sant Cristófol dels Horts, Serra Grillera, Marede déu de la Fau, Sant pere dels Vilars, Tapis. 2020-01-18. Photo ofTapis, Sant Cristófol dels Horts, Serra Grillera, Marede déu de la Fau, Sant pere dels Vilars, Tapis. 2020-01-18.

January 19, 2020
January 2020

near Tapis, Catalunya (España)

Sortida de Tapis direcció oest per l’esquerra de la carretera GI-503 baixant direcció a Cal Senyor, seguim la pista de terra, trobem la Riera dels Horts i l’anem seguint per la pista paral•lela, passem per el Salt del Cavall i una mica mes amunt deixem la pista i ens enfilem per un corriol que segueix el rec del clot de la Cullera. Es un corriol mol poc fresat, amb molta pendent i una mica de mal seguir.
Arribem al encreuament de pistes de Coll dels Horts, ara se tracta de agafar el camí de Sant Cristòfol, direcció surt, amb poca estona arribem a Sant Cristòfol dels Horts, continuem per el corriol passem per el Mas dels Horts cap al Collet de la Fiola, casa de la Fiola i amunt cap a la serra de Bac Grillera. Desprès d’una bona pujada arribem al Puig de la Gavarra el punt mes alt de la ruta 1056 metres, continuem per la cresta i arribem a sota del Castell de Grillera.
El problema es pujar dalt del Castell, al davant tenim un tram de roca pràcticament vertical, meins mal Que hi ha muntada una cadena per ajudar-nos a pujar. Es un tram bastant divertit de puja però s’ha d’anar amb conta.
Un cop dal de la penya tenim una vista molt bona en totes direccions, la llàstima es que no queda res del Castell.
Des de dalt del castell direcció sud-est al mig dels pins veiem la capella de la Fau, que es el nostre pròxim destí.
Continuem caminant per la cresta de Serra del Bac Grillera per arribar-hi i una mica abans d’arribar a la Collada del Fau ens trobem el Pou del Fau, es una esquerda a la roca al costat del camí que s’hi pot passar per dins.
Acabem d’arribar a la Mara de déu de la Fau i al refugi que esta al costat, veiem que tant l’ermita com el refugi estan bastant conservats, pel que sembla el centre excursionista de Maçanet hi estan treballant.
Ara se tracta de tirar a vall, reculem fins la Collada de la Fau i agafem el camí de baixada per el costat Nord, a pocs metres ens trobem el teix de la Fau, es un teix immens al costat del camí, continuem baixant i anem a veure la Font del Bac i l’impressionant Alsina que hi ha al costat de la Font, continuem direcció est per la pista de Coll d´Oliveda, passem per la collada dels Gesos, una mica mes avall deixem la pista i ens desviem per un corriol a l’esquerra, voregem el Puig del Mont per la dreta i baixem a l’ermita de Sant Pere dels Vilars.
Ara se tracta de tornar a Tapis, ens queda una bona tirada, agafem la pista direcció oest i ja no la deixem fins l’arribada.
En total uns 17 kilòmetres i uns 767 metres de desnivell positiu.
Es una ruta que te de tot, al començament quedes enclotat i fins arribar al collet dels Horts no es veu res, un cop dalt del collet ja es diferent, al fons es veu Coustouges i al darrera el Pirineu, una mica mes endavant veiem tota la vall de la Muga i totes les cadenes i cims de la zona de l’alta Garrotxa, mes amunt des de dalt de la Serra de Bac Grillera vistes per tots costats, les Salines, tot el Empordà, Garrotxa, Canigó … i fins arribar a el Fau . A la baixada es bastat distret, ens trobem el Teix mil•lenari, l alzina de la Font del Bac i l’ermita de San Pere, el tram de l’ermita fins Tapis se far molt pesat.

Ruta de senderisme feta 18-01-2020.