Photo ofTapis-Ribera del Savarrés-Sureda de can Duran-Església de Sant Pere dels Vilars-Can Baró-Riera de Sant Cristòfol dels Horts Photo ofTapis-Ribera del Savarrés-Sureda de can Duran-Església de Sant Pere dels Vilars-Can Baró-Riera de Sant Cristòfol dels Horts Photo ofTapis-Ribera del Savarrés-Sureda de can Duran-Església de Sant Pere dels Vilars-Can Baró-Riera de Sant Cristòfol dels Horts

1954
April 16, 2024
April 2024

near Tapis, Catalunya (España)

A l'església de Sant Pere dels Vilars s'hi pot arribar més o menys en cotxe, però a nosaltres sempre ens ha agradat més arribar a les ermites tot caminant (excepte si és per asfalt) i així poder gaudir del bosc i de la natura.
Aquesta ruta, doncs, té el principal atractiu en el poder arribar a Sant Pere dels Vilars. Però hi ha uns altres atractius no menys interessants: caminarem pels boscos, sobretot per suredes, en una solitud total, només en companyia dels ocells. Cal remarcar la sureda de can Duran, amb uns suros espectaculars. També els indrets de les rieres són força silvestres.
La ruta se segueix perfectament amb el GPS. Només cal estar atents al punt on hem de creuar la ribera del Savarrés. Al llit de la riera no es veu el camí (l'aigua se'l devia endur...) però un cop creuem per on marca el track ens hem d'enfilar per l'altra riba muntanya amunt en biaix a l'esquerra seguint un corriol que de seguida trobarem. A part d'això, tot són camins carreters, més o menys amples.
Un altre comentari a fer és que, poc abans de l'inici de la ruta, potser sentireu un guirigall de gossos. Nosaltres primer ens vàrem espantar un xic, però després vam comprovar que hi ha un tancat de gossera pels gossos de caça dels caçadors de Tapis. Així que, pels lladrucs no us amoïneu. A més és el camí per anar a Maçanet, ben indicat i marcat.
Si combineu la visita a l'església de Sant Briç de Tapis, la caminada a Sant Pere dels Vilars i un dinaret a Can Mach de Tapis us pot quedar un matí ben agradable.
Nota.- Per a més detalls, llegiu els peus de les fotografies que us adjuntem.

Tipus: Indefinit
Hora Inici: 9:11 11 d’abr. 2024
Hora Fi: 13:16 11 d’abr. 2024
Distància: 11,3 km (04:05)
Temps en moviment: 03:17
Pèrdua elevació: 262 m
Temps d'Ascens: 01:43
Temps baixant: 01:28

Photo of02 Sender a l'altre costat del guarda-rail protector. Marques Photo of02 Sender a l'altre costat del guarda-rail protector. Marques

02 Sender a l'altre costat del guarda-rail protector. Marques

03 Pal indicador. Avall

04 Gossera

05 Pal amb marques sender

Photo of08 Sortim a camí més ample i anem a la dreta Photo of08 Sortim a camí més ample i anem a la dreta Photo of08 Sortim a camí més ample i anem a la dreta

08 Sortim a camí més ample i anem a la dreta

PictographRiver Altitude 1,529 ft

11 Ribera del Savarrés

PictographRiver Altitude 1,370 ft

12 Creuem la Ribera del Savarrés

Photo of13 A l'esquerra amunt per corriol poc definit Photo of13 A l'esquerra amunt per corriol poc definit Photo of13 A l'esquerra amunt per corriol poc definit

13 A l'esquerra amunt per corriol poc definit

PictographRiver Altitude 1,650 ft

24 Clot de can Baró

PictographBridge Altitude 1,636 ft
Photo of25 Pont de les Tallades al Clot del Talers Photo of25 Pont de les Tallades al Clot del Talers Photo of25 Pont de les Tallades al Clot del Talers

25 Pont de les Tallades al Clot del Talers

26 A l'esquerra seguim marques de la Ronda

27 A la dreta. Marques de la Ronda

PictographRiver Altitude 1,705 ft
Photo of29 Riera dels Horts. Restes d'un molí Photo of29 Riera dels Horts. Restes d'un molí Photo of29 Riera dels Horts. Restes d'un molí