Taorska vrela (iz Kosjerića)

June 29, 2018

near Donji Drajići, Central Serbia (Serbia)

U Kosjeriću ići prema cementari. Odmah posle cementare na račvanju 2 puta ići desno (putokaz Makovište). Dalje se ide oko 14 km lokalnim asfaltnim putem dok se ne izađe na visoravan. Dolazi se do manje četinarske šume i lokalnog groblja.
Mesto se zove Sijanje, tu se skreće desno nizbrdo makadamskim putem, i odatle počinje ovaj trail. Odmah po skretanju je i lokalna prodavnica. Ide se oko 2,5 km dok se ne dođe u dolinu do reke Skrapež (koja teče kroz Kosjerić i nakon Požege sa Đetinjom i Moravicom formira Zapadnu Moravu). Kad se dođe do Skrapeža, ide se pored njega još oko 1 km do vrela. Moguće je ići kolima do vrela, ali je šteta ne prošetati bar poslednji kilometar dolinom pored Skrapeža.
Prvo što se uočava je vodopad nakon kojeg se voda iz Taorskih vrela uliva u Skrapež. Kod vodopada se skreće desno, prolazi pored jedne kuće, ide ubrdo uz potok, i dolazi do više slapova. Na jednom od njih je nova vodenica sa lepom terasom, koja je zamenila staru vodenicu na istom mestu. Dalje uzvodno dolazi se do druge nekadašnje vodenice, i ako želite da je vidite, morate požuriti jer je pitanje dana kad će se potpuno urušiti. Ako bude obnovljena, ili na njenom mestu takođe izgrađena druga, utoliko bolje.
Još nekoliko stotina metara uzvodno je velika okomita stena ispod koje vrela izviru, a tu je i objekat gde se voda crpi za potrebe kosjerićkog vodovoda. Zbog toga slapovi postoje samo u kišnim periodima godine, a pri letnjim sušama nekad i potpuno nestaju.
Desno i malo uzbrdo od stare vodenice je kamenolom iz koga se vadi siga (materijal od koga se izgrađuju crkve).

Detaljnije podatke o samim vrelima možete pronaći u raznim drugim tekstovima.
Takođe, možete pronaći i uputstva o dolasku iz smera Valjeva.

Napomena: preuzimanje slika nije dozvoljeno.