Tange khosh valley

February 7, 2024
February 2024

near Sūrū, Bushehr (Iran)

تور دوچرخه سواری 18 تا 21 بهمن 1402
امین کوثری و مسعود پور مقدم و محمد مرگن و امید یزدانی و عباس موسویان.
تنگ خوش» یکی از روستاهای تاریخی استان بوشهر با قدمتی بیش از ۲۰۰ ساله و از زیباترین نقاط گردشگری استان بوشهر به شمار می‌آید که حکایت‌های متواتری از فرهنگ و اصالت مردمانش بر سر زبان‌ها جاری و ساری است؛ طبیعت فریبنده اش در میان دو کوه جلوه‌ای ویژه به خود گرفته و به سبب دارا بودن نخل‌های سر به فلک کشیده و چشمه آب گرم معدنی اش که خود حدیث مفصلی دارد به اهمیت آن دوچندان افزوده است.
وجود چشمه آب گرم روستای تنگ خوش با خاصیت درمانی، فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری، اما از این ظرفیت تاکنون به دلیل عدم همراهی مسئولان و کم توجهی آنها به صنعت گردشگری روستاهای استان به درستی استفاده نشده است و بخش درمانی این چشمه زیبای خدادادی همچنان مغفول مانده است.

آب چشمه آب گرم این روستا گوگردی است و برای درمان انواع مختلف بیماری‌های پوستی مفید و سودبخش است. به همین دلیل خیلی از مردم منطقه و بخش اعظمی از گردشگران با هدف تسکین بیماری‌های پوستی خود این مکان زیبا را انتخاب می‌کنند و علیرغم نداشتن هیچ‌گونه امکانات تفریحی و ناهمواری مسیر، آخر هر هفته مملو از حضور گردشگران جوان می‌شود.