TALI: Osreci - Ropušnica - RUDA GLAVICA 2.020m

Photo ofTALI: Osreci - Ropušnica - RUDA GLAVICA 2.020m Photo ofTALI: Osreci - Ropušnica - RUDA GLAVICA 2.020m Photo ofTALI: Osreci - Ropušnica - RUDA GLAVICA 2.020m

August 14, 2019
August 2019

near Ravno, Opština Kolašin (Montenegro)

Vozeći se magistralnim putem Kolašin - Podgorica, nakon prolaska prevoja Crkvine i prilazeći krivini Mioska gde je raskrsnica za Gornju Moraču, ugledaćete fascinatne stenovite gromade, čaroban Tali. Kada se prođe ta krivina vozi se još malo magistralom i oko 3 km pre Manastira Morača isključuje desno ka Osrecima. Još otprilike 3 km možete ići asfaltnim putem, do groblja u Osrecima, nakon čega se može nastaviti samo terenskim ili nekim jačim vozilom ka Ropušnici. Mi prebacujemo stvari u terenac i narednih oko 9 km sa preko 900 m visinske razlike, nastavljamo peške kroz šumu, kolskim putem . Po dolasku u dolinu Ropušnice postavljamo šatore, kratko odmaramo i uživamo u pogledu na predivan Tali koji nam se ukazao u svoj svojoj veličini. Nakon toga kreće uspon na vrh Ruda Glavica koji se nalazi skroz desno na grebenu kada Tali gledate sa Ropušnice. Uspon na Rudu Glavicu je jednostavniji i bezbedniji od uspona na Kule i Kokošiju Glavu, ako se na Talima uopšte nešto može nazvati jednostavnim i bezbednim. Završni uspon do grebena je jako strm i travnat pa ne vidite jasno gde stajete, a ispod je zemlja sa sitnim kamenjem te može doći do proklizavanja ili odrona kamenja što je vrlo opasno ukoliko je veći broj ljudi na stazi. Sve ovo je još mnogo opasnije pri silasku. Preporuka je da na stazu ponesete jedan štap koji će vam biti neophodan za oslanjanje dok će vam druga ruka biti slobodna za pridržavanje gde je to potrebno. U svakom slučaju, najbolje je da vas na stazi vodi neko ko je dobro poznaje. Kada dođete do grebena između Rude i Kokošije Glave ostaje vam svega 100-tinak metara do vrha. Pre toga neophodno je popeti se preko jedne stene od otprilike 5m što nije neki veliki problem i nalazite se na završnom grebenu. On jeste uzak (i kažu sve uži pošto erozija svake godine odnese delić tla i promeni njegovu strukturu) sa odsečenim liticama na obe strane, kao i trećoj kada dođete na njegov kraj gde je i vrh, ali još uvek sasvim dovoljno širok i bezbedan da možete, naravno uz maksimalan oprez, preći bez problema. Pogled sa vrha je fascinantan, gledate pravo u Sinjajevinu kao i nastavak venca Moračkih Planina. Povratak je istom stazom uz, još jednom napominjem, maksimalnu pažnju. Akciju organizovao Vlada Radivojević, PD Azimut Beograd, vodič na stazi Vule Jovanović.