قله طلا ۱۲ اسفند ۴۰۱ Tala

11 mi
March 4, 2023
March 2023

near Shūr Qāẕī, Semnan (Iran)

این برنامه روز جمعه ۱۲ اسفند ۴۰۱ اجرا شد
Garmin 65S

طلا نام کوهیست با بافت کویری در ورامین.
این کوهستان بسیار زیباست و بخش‌هایی از آن که با جریان آب شسته شده است چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را در برابر ما قرار می‌دهد.
پارکینگ این کوه امن نیست و با افزایش صعود در دو سه سال گذشته گزارش‌ سرقت از اتومبیل‌های پوارک شده قابل توجه است و باید در صورت امکان مراقبی برای اتومبیل گذاشت.
دو کیلومتر منتهی به پارکینگ خاکی است.
مسیر رفت و برگشت ما متفاوت بود.
ابتدای مسیر از میان آبراه و دره است. سپس تپه ها را از بالا و کنار گذر کردیم. در نهایت به شیب منتهی به قله و سپس خود قله رسیدیم.
برای برگشت دو مسیر داشتیم که یکی از آن‌ها را انتخاب کردیم.
مسیر برگشت نیز ابتدا از تپه‌ها گذر کرد و سپس وارد آبراه و دره شد.
ارتفاع قله زیاد نیست اما مسیر رفت و برگشت طولانی است (با توجه به انتخاب نقطه شروع و مسیر بازگشت بیت ۱۶ تا ۲۲ کیلومتر ) .
این کوه در جنوب استان تهران است و بهترین فصل صعود آن پاییز و زمستان است. تا چند روز پس از بارندگی مسیر رسی کاملا غیر قابل عبور خواهد بود.