Tahtalı- Yukarı Beycik / Likya Yolu (19.05.23)

Photo ofTahtalı- Yukarı Beycik / Likya Yolu (19.05.23) Photo ofTahtalı- Yukarı Beycik / Likya Yolu (19.05.23) Photo ofTahtalı- Yukarı Beycik / Likya Yolu (19.05.23)

2 hours
May 19, 2023
May 2023

near Yaylakuzdere, Antalya (Türkiye)

Değerli Yamandakiler,
18-21 Mayıs 2023 tarihlerinde geleneksel Likya Yolu etkinliği çerçevesinde Tahtalı-Yukarı Beycik parkurunu 19 Mayıs ta Atamızı anma ve gençlik spor bayramına özel coşkuyla adımladık.
18 Mayısta başlayan etkinlik maceramız Dumlupınar Zafer Tepe ve Sancaktar Anıtlarının ziyareti ile başladı ve yine yol üzerindeki Susuz Hanın görülmesiyle devam edip ilk günün sonunu Çıralı daki pansiyonumuza ulaşmakla son buldu.
19 Mayıs ta sabah erken saatte alınan kahvaltı sonrası minibüs ile hareket edip Tekirovadan teleferikle Tahtalı 2365m lik zirvesine tırmanıp oradan çarşak zemin patikadan yayla kuzdere-beycik parkurunu kesmek üzere bulutlar üstünde 3km yaklaşık 750m irtifa kaybederek aşağı indik. Orman patikasına ulaşınca zorlu inişin sonu geldi derken bastıran yağmur altında kayganlaşan yolun dik yamaçlarından sekerek Emzik çeşmeye vardık. Doğada olmanın zorlu zevkini ıslanan elbiselerimize rağmen iliklerimize kadar tatmanın huzuru ile vardığımız bu noktada bizi karşılayan portakal suları günün ödülü oldu. Bu molanın ardından bizi yangın göletinde bekleyen minibüse ulaşınca parkurumuz ve bugünlük maceramız bitti derken arıza yapıp sık sık yolda kalmanın verdiği ıslak ve yorgun başarı ile Çıralıya döndük.
20 Mayıs adeta dünün yorgunluğunu üzerimizden atmak için parıl parlayan güneşin ve denizin tadına doymakla geçti. Yamandakiler hem Olympos antik kentine gitmeyi hem de Yanartaşa çıkmayı ihmal etmedi. Gecesi ise muhteşem Yamandaki yemeği ile son buldu.
21 Mayıs Güneş ülkesinin en güzel sahiline vedayı sabah hafif bir yürüyüş sonrası leziz kahvaltının bile örtemeyeceği ayrılık hüznü ile yaptık. Etkinliğimizi katılan tüm Yamandakilerle bir başka Likya Yolu etkinliğinde buluşmak dileğiyle sonlandırdık.
Hepsini doğada olmak en doğal hakkımızdır düsturuyla en içten teşekkürlerimizi sunarak tebrik ederiz. Var olsunlar,doğada olsunlar,sağ olsunlar .
Ayak yürür akıl işler gönül huzur dolar ..
Etkinliğin videosu : https://www.youtube.com/watch?v=rsk0nA2iZjs&ab_channel=SilivriYamandaki