Tahtali Teleferik Yolu - Tahtali Zirve - Beycik

Photo ofTahtali Teleferik Yolu - Tahtali Zirve - Beycik Photo ofTahtali Teleferik Yolu - Tahtali Zirve - Beycik Photo ofTahtali Teleferik Yolu - Tahtali Zirve - Beycik

Very difficult
5 hours
October 30, 2021
October 2021

near Çamyuva, Antalya (Türkiye)

(Bu km bilgisinin 6 kilometrelik kismi teleferik yolculugu, aslinda yuruyusumuz toplam 23 km idi)

“Tahtali Teleferik” yol ayrimindan (yani giris kapisi, guvenlik kulubesinin oradan) basladik, yaklasik 7.3 km tirmanistan sonra teleferigin kalkis yerine vardik. Teleferik yarim saate bir hareket ediyor, biz de 11:30’a bindik (tek yon bilet aldik, 84 TL). Yaklasik 12 dk sonra zirveye vardik. Zirvede Shakespeare var ve Starbucks kahvesi satiyor. Teleferik ile donmeyecegimizi form ile beyan ettikten sonra gorevli bizi ayri bir kapidan parkura ugurladi.

Parkur once agacsiz, taslik bir dag arazisiyle basliyor. Yaklasik 3 km sonra Erenkolu denilen duzluge variyoruz. Burasi ormanin basladigi nokta ve kamp alani mevcut (haritada pinlenmis nokta). Burada dikkatli olmak gerekiyor cunku burasi bir yol ayrimi: Her ikisi de Likya Yolu uzerinde olan Beycik veya Yayla Kuzdere yonlerine ayriliyor. Yonlendirme mevcut ancak cok iyi ve net degil, biz Beycik yonunu bulabilmek icin once kisa bir tereddut ve karisiklik yasadik. Yonumuzu bulduktan sonra ormana giriyor ve direkt inise geciyoruz. Orman kisminda yonlendirmeler daha iyi ve acik, o acidan kolay. Ancak yaklasik 3 km boyunca araliksiz inis var, arazi cok cok dik, biz hafif yagmurda yuruduk, zorlu bir parkur denebilir. Dik inis bir tesiste bitiyor. Tesisten sonra taslik orman yolundan yaklasik 1 km daha devam edip patika yola variyoruz. Beycik’in en kuzey ucuna bu patika yol yaklasik 1 km sonra variyor. Buradan Antalya ana yoluna dek asfalt inis yolu var; yaklasik 6-7 km. Yol boyunca birkac pansiyon, kafe ve market bulunuyor. Yuruyusumuze ana yola varinca son veriyoruz.

Intersection

Beycik’e yol ayrimi, dirsek-kamp yeri (beyaz-kirmizi isaretleri takip!)