Tahtalı Dağı - Beycik

February 4, 2021
February 2021

•   5 3 Reviews

near Yaylakuzdere, Antalya (Türkiye)

Abstract: Aksiyon kameralı ve hevesli arkadaş candır. Menemen güzel ve basit bir yemektir. Kaliteli malzeme konforu sağlar.

Çöl tozlarının ortamı ısıtıp kuzeye bakan yamaçlardaki kar yüzeyini yumuşatacağı, dolayısı ile Beycik Köyüne rahatça inebilmemiz için fırsat yaratacağı fikrinden hareketle sabah 08:00'de, Alanya'dan başlayan etkinlik, 3 saatlik yolculuk sonunda teleferik alt istasyona ulaştı ve İsviçreli Doppelmayr & Garaventa yapımı halatlı teleferik ile pek bir güzel ve de meşhur Olympos yani Tahtalı Dağı'nın 2365 m'lik karlı zirvesine teşrif etti. Kısa bir toparlanma sonrası, sabah bizim için iz açan Slav dağcı grubunun izinden, krampon ihtiyacı duymaksızın inişe başlayan faaliyet, bol bol fotoğraf çekerek, manzaranın keyfini süre süre hızlıca 1796 m'ye inerek orman başlangıcında öğle yemeği molası verip, 1765 m'de, Yayla Kuzdere hattından gelen ve Beycik'e giden Likya Yolu Patikasına giriş yaptı. Yürüyüş, bu noktadan sonra Likya Yolu'nun en güzel geçişlerinden birini içeren kadim bir orman içinden hızla alçaldı ve Emzik Çeşmesi olarak bilinen alanda orman kesimi için açılmış araç yoluna ulaştı, kısa kısa iki patika geçişi sonrası yeniden toprak yola girerek nihayet 6 saat ve 9,79 km sonunda, Beycik Camii önünde, asırlık çınar ağaçları altında sona erdi.

Tahtalı Dağı güney cephesi

Öneriler;

1) Açılmış iz nedeniyle şanslıydık. Tüm sıcaklığa rağmen yüzey sert ve zaman zaman krampon gerektiren geçişler mevcut. Bu mevsim için Kazma ve krampon alınmalı.
2) Bizim yaptığımız gibi teleferikle çıkıp, yürüyerek inilecek ise bir form doldurulması gerekiyor. Bu noktada görevli Gazanfer Bey sizi parkur ve şartlarla ilgili bilgilendirecektir. Unuttuğumuz tavamız yerine kendi malzemesini verdiği için bir kez daha teşekkürlerimizi iletiriz. İyi insan, her yer, şart ve zamanda iyidir.
3) Zirve altından orman sınırına kadar iptidai bir araç yolunu kabaca takip etmek mümkün.
4) Likya yolu hattına giriş yapılmasının ardından işaretlere bakmayı gerektirmeyecek netlikte bir parkur mevcut. İşaret takibi ile uğraşmak yerine manzaranın keyfini çıkarın. Burada kaybolan net maldır :)
5) Uygun şartlarda, teleferik ile çıkarken yaban keçilerini görmek mümkün. Her kabinde yer alan kırmızı polar ceketli görevli size yardımcı olacaktır.
6) Mevsim itibariyle kabinler saat başı hareket etmektedir.
7) Ana yoldan girişte yer alan güvenlik noktasında, hes kodu kontrolü yapılmaktadır.
8) Bu kaydı takip edecek ve bu notu okuyacak dostlar, inişin 1523 m sürdüğünü dikkate alsınlar. Yaşlı ve ham bünyeler için bir kaç gün sürecek Diz, Calf ve Quadriceps ağrılarına yol açacaktır.

Parkur Analizi

IBP endeksi, bir dağ bisikleti, yol bisikleti, yürüyüş veya koşu rotasının zorluğunu puanlayan otomatik bir değerleme sistemidir. Bu parkurun zorluk derecesi "61" olarak ölçülmüştür. Aşağıda yer alan IBP Zorluk Tablosundan ilgili aralığı bularak, sahip olduğunuz kondisyona göre, parkurun zorluk derecesi hakkında fikir edinebilirsiniz.

Ulaşım;

Alanya - parkur başlangıç / bitiş ulaşım planı

Gidiş : Araç ile aşağıda yer alan hat takip edildi ve araç teleferik otoparkına bırakıldı.
Güzergah : Alanya - Antalya - Kemer - Çamyuva - Teleferik Sapağı.
Yol Durumu : 190 km Çift şerit devlet yolu (D400) + 7 km parke döşeli teleferik yolu.
Süre : 2 Saat 45 Dk.

Dönüş : Beycik köyünden dostlarımız tarafından alındık ve teleferik park yerine bırakıldık.
Güzergah : Beycik - Teleferik - d400 - Antalya - Alanya
Yol durumu : 26 Km asfalt köy yolu + 7 km parke teleferik yolu + 190 km D400 Devlet Yolu
Süre : 3 Saat 15 Dk.

Le eqip;

Ahmet Türkeli
İsmet Ergüleç
Hüseyin Türkeli
ve
Ben

Zirve

Teleferik ile ulaşılan bu 2365 m'lik zirvenin enfes bir manzarası var. Uygun şartlarda Alanya bile seçilebilir. Meşhur bir nokta olduğundan kısa geçiyorum. İsteyenler https://www.olymposteleferik.com/canli-yayin adresinden zirveyi görebilir.

PictographDoor Altitude 7,782 ft

Başlangıç Noktası

İmzalanan taahhüt formunun ardından en uygun çıkış noktası burası. Kuzeybatı köşede yer alan yamaç inişi kayalık ve buzlarla kaplı. Bu noktadan kısa bir iniş sonrası sağa, yani Kuzeybatıya dönülerek yatay bir geçiş yapılacak.

Yavaş yavaş alçalıyoruz. Biraz sis olsa hiç fena olmayacaktı. Yine de oldukça fotojenik bir alan.

Alçalıyoruz. Kar yüzeyi hala sert ve kaygan. Bu noktada etraf böyle görünüyor. Kıble ufkunda teleferik binası etkileyici bir şekilde seçilebiliyor.

Gökyüzü yavaşça kapandı ve iniş devam ediyor. Aşağıda, Ayı Çukuru, Erenkolu Gediği ve Dazkırtepe zirvesi kadraja giriyor.

Menemen noktası

Beslenme alanı. Hatıra olsun diye işaretledim. Buradan Güneybatıya yapılacak iniş sizi doğrudan Likya Yolu hattına sokacak. Ardıç, sedir ve katran ağaçları her yerde.

Likya Yolu

Beycik - Yayla Kuzdere hattına bu noktada giriş yapılıyor. Çok bilinen, çok yürünen ve sevilen hat oldukça belirgin. Panikleyenler her yere babalar dikmiş. Eski, güzel bir orman içinden ağır ağır iniyoruz. Çıkarken bu kadar keyf almamıştım :)

Anıt Agaç

Altında pek çok yolcunun dinlendiği belli bir anıt sedir. Dar bir boğazın hemen girişinde ve bu noktada iniş dikleşiyor. Dizlere dikkat.

Emzik Çeşmesi

Bir Beladan (Platanus Orientalis) yani Çınar Ağacı altından çıkan hoş içimli su gözesi. Maalesef bu noktadan sonra bizim için yürüyüş sona eriyor. Medeniyet bir şekilde buraya ulaşmış. Beycik'e kadar yapılacak yürüyüş artık formalite.

Patika Giriş

Araç yolundan kurtulmuş kısa bir geçiş buradan başlyor.

Tahrip edilmekten kurtulmuş son patika geçişi.

Dağ ve Deniz

Dağ tüm heybetiyle Kuzey ufkunu kapatıyor ve yavaş yavaş köye doğru alçalıyoruz.

PictographInformation point Altitude 3,102 ft

Likya Yolu Bilgi Levhası

Bulunduğunuz noktayı gösterir yol levhası.

Su ve Bitiş

Bu noktaya Çınaraltı deniyor ve aşağıda bir su kaynağı ve pansiyon bulunuyor. Bizim için macera burada sona eriyor.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Feb 7, 2021

Takibi kolay, bol manzaralı güzel bir hat.

• Photo of ismetergulec
    ismetergulec Feb 7, 2021

Anlatıcıya teşekkürler.

• Photo of aliyesido
    aliyesido Jan 23, 2023

I have followed this trail  verified  View more

Teşekkürler

• Photo of Osman YILMAZ
    Osman YILMAZ Jun 27, 2023

İsmet Bey nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yollar dostlarla güzel.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jun 27, 2023

Takibi kolay, bol manzaralı güzel bir hat.