Taga

August 2, 2015
August 2015

•   4.7 7 Reviews

near Ogassa, Catalunya (España)

(02-08-2015) Des Ogassa per una pista rural de ciment molt estreta, arribem a l'església de Sant Martí d'Ogassa.

Hi ha poc lloc per aparcar i la gent estaciona de qualsevol manera, situació que genera queixes i polèmica.

Davant mateix de l'església, veiem el camí que puja directe al Taga i que serà per on tornarem, nosaltres seguim per la pista, passem per can Mitjavila i de seguida deixem la pista i agafem el camí de la dreta.

Aquest camí en desús a trossos costa una mica de seguir però s'intueix fàcilment. Ja força amunt veurem de lluny el refugi de Sant Jordi i el coll de Jou, encara que no passarem per cap dels dos, ja que un cop passada la font de la Rata, ens anirem decantant cap a la dreta guanyant alçada, fins a connectar amb el camí que puja de coll de Jou.

Seguirem per aquest camí fins a la creu i el vèrtex del Taga, punt mes alt de la nostra ruta d'avui.

Iniciem el descens en direcció a la Serra Cavallera, fins a la portella d'Ogassa, on agafem el camí de la dreta (hi ha el pal indicador caigut al terra, de manera que no serveix com a tal)

Vaixem per aquest dret camí, sense problema ja que és molt fresat, passem per la font del Freixa una mica amagada, un abeurador, una altra font també una mica amagada, molt a prop d'un pal indicador i ja des d'aquí fins a Sant Martí, on tenim el cotxe.

Érem la iaia Montse, la Mercè, en Josep i l'avi Pep.
Total temps caminant 2h 57m

Created with flickr slideshow.

• Photo of Red Shoes
    Red Shoes May 7, 2016

Molt bona ruta tot i que el temps no va acompanyar massa.

avipep May 7, 2016

Moltes gràcies sajx pel comentari i la valoració i espero que la propera vegada el temps t'acompanyi.

• novell Sep 8, 2016

No se si no he trobat be el cami despres del mas mitjavila, pero ho he trobat molt enverdissat. La vegetació a banda que era alta, eren ortigues i falgueres.

He optat per seguir la pista emporlanada fins el refugi de Sant jordi i el coll de jou. A partir d'aui tot igual.

En total han sigut 11 km.

Salut1

avipep Sep 9, 2016

Hola novell: Quan hi vaig passar ara fa aprox. un any ja hi havien problemes de vegetació en aquets tros.
    Per lo que veig a hores d'ara ja no es passa. El teu comentari servirà per informar als propers que vulgin fer aquesta ruta.

• Photo of oterrats
    oterrats Oct 30, 2016

Bonica ruta circular amb unes vistes precioses!
    Molt recomanable

avipep Oct 31, 2016

Moltes gràcies oterrats, celebro que t'hagi agradat la caminada pel Taga

• Photo of mrehues
    mrehues Apr 15, 2017

Bona ruta i apte (moderant el ritme) per a un gran ventall d'edats. Molt maco el lloc i la pujada. Bona sortida a un cim que, potser tot i no ser dels mes coneguts de les terres catalanes, té un encant especial. Gracies avipep per compartir

avipep Apr 15, 2017

Moltes gracies mrehues pel comentari i la valoració. Es un plaer poder compartir.

• Photo of Carles Diego
    Carles Diego Nov 26, 2017

Ruta fàcil però amb un fort desnivell.

avipep Nov 26, 2017

Moltes gràcies Carles Diego pel comentari i la valoració.

• juan carlos maso font May 26, 2019

Hem repetit aquesta espectacular ruta,en arrivar al cotxe que hem aparcat com hem pogut pero sense molestar a ningu,hem trobat miralls tocats,parabrisas de davant aixecats i el de darrera regirat i trencat,corre la mala llet

avipep May 30, 2019

Moltes gràcies juan carlos maso font per la valoració de la ruta y crec que amb desperfectes als cotxes no es manera d'arreglar el problema de masificació de l'entorn.

• Photo of barretons
    barretons Jul 9, 2021

Gràcies per la ruta!

Hi ha poc lloc per aparcar ...
    Actualment hi ha lloc per uns 10 cotxes si estan ben posats. El dijous 8-juliol-2021, amb el nostre, un total de 4. Els caps de setmana deu ser més complicat.

... agafem el camí de la dreta. Aquest camí en desús a trossos ...
    El primer tram és fora de bosc, antiga pista amb herba alta. Després ve un tros de bosc, on hi ha alguns faigs bastant grans. I a continuació ... un falgar amb gavarreres, arços i bardisses. Sort que sempre duem tisores de podar. A cops de pal hem anat estassant falgueres. I amb les tisores tallant les branques que barraven el pas. En ha dut una bona estona fins que hem divisat de nou uns quants faigs (salvats!) i després s'ha obert un prat fins un esperó/collet des d'on es veu ja el Refugi i el Coll de Jou. Tota una aventura! Bé, a l'hivern segur que és més senzill perquè el camí pel falgar s'intuïa i sense les falgueres s'ha de veure molt millor.

Una volta molt bonica. Vistes espectaculars!

Per preparar la sortida també he mirat https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/sant-marti-dogassa-taga-sant-amand-monolit-den-xirinacs-38635667, més llarga i exigent. Érem 4 que passem dels 60 i hi hem estat un total de 5 hores. El falgar (amb un descans després) i les bones vistes ens han allargat la jornada.

avipep Jul 9, 2021

Moltes gràcies barretons pel teu comentari sobre l'estat de la ruta i la valoració de la mateixa.

• Photo of F. Xavier Serra Fabregas
    F. Xavier Serra Fabregas Aug 23, 2023

Hola avipep. Ahir vaig fer aquesta ruta, i molt bé, vaig poder seguir perfectament

.... perdó se'm ha enviat abans d'hora..... seguir perfectament les teves indicacions. Es veritat que al començament està força brut de vegetació i que després del Parking del Coll de Jou el camí és una mica confós, pero es difícil perdres. Moltes gràcies avipep.

• Photo of F. Xavier Serra Fabregas
    F. Xavier Serra Fabregas Aug 23, 2023

Molt bé!!

avipep Aug 23, 2023

Moltes gràcies F. Xavier Serra Fabregas pel comentari i la valoració de la ruta.